Avatar billede KlausEC Nybegynder
26. juni 2009 - 13:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tæl antal af celler med et specifikt indhold

Hey,

Jeg sidder og roder med at lave et lidt mere detaljeret regneark til timeregistrering.

Jeg vil så lade indholdet i en celle være lig med antallet af celler, hvor der står "Ferie" i. Det må da kunne lade sig gøre? :P

På forhånd tak.
/Klaus
Avatar billede KlausEC Nybegynder
26. juni 2009 - 13:52 #1
Eksempelvis, skal det se ud som følger ( i oldschool style :P ) :

| Ferie |
|      |
----------------------------
| Samlet ferie: | 3 | dage |
----------------------------

Håber, det giver mening?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. juni 2009 - 13:52 #2
=TÆL.HVIS(A1:A100;"Ferie")
Avatar billede vejmand Juniormester
26. juni 2009 - 13:55 #3
Det hele samlet i én celle:
="Samlet ferie:"&" "&TÆL.HVIS(A1:A100;"Ferie")&" "&"dage"
Avatar billede KlausEC Nybegynder
26. juni 2009 - 13:55 #4
Det spiller maks vejmand :D
takker
Avatar billede KlausEC Nybegynder
26. juni 2009 - 14:23 #5
og dog...
Jeg henter de felter (samt en række andre), jeg tjekker på, fra et andet ark, og når jeg så trykker på "Indstilinger"->"Anvend Indhold" for at opdatere informationerne i arket i forhold det det (eller de) andet ark, så virker det alle andre steder end lige mht. denne tæl.hvis kommando...

Den spytter bare en #VÆRDI fejl... nogle gode forslag?
(skal jeg oprette et nyt spørgsmål til det?)
Avatar billede vejmand Juniormester
26. juni 2009 - 15:34 #6
Jeg vil gerne forsøge at hjælpe i dette spørgsmål, desværre forstår jeg ikke spørgsmålet.  :-(

Kan du beskrive problemet lidt dybere?
Avatar billede KlausEC Nybegynder
07. juli 2009 - 11:17 #7
hmm...
Jeg har 'ark 1' der indeholder data for 1. måned, og 'ark 2', der viser data for 2. måned, osv.
Derudover har jeg 'totalark', der viser samlet data, hentet fra ark 1-12.
Såfremt jeg bare skal hente talværdier fra et vilkårligt ark til mit totalark, så fungerer det fint. Jeg behøver ikke at have andre ark end 'totalark' åbent. Jeg får en advarsel øverst, sigende: "Sikkerhedsadvarsel  Automatisk opdatering af links er deaktiveret" Hertil er der en knap "indstillinger", som jeg så trykker på, og vælger "Aktiver indhold". Dette giver så mit totalark lov til at indhente oplysninger fra andre ark.

Hertil virker det fint.

Jeg har så udvidet ovenstående ark til at hente ferieoplysninger ud fra ark 1-12 ligeså, dette har jeg gjort via den metode, du har foreslået ovenover.
Her kommer så forskellen: For at indhente værdierne korrekt, skal jeg (tilsyneladende) have både mit totalark, samt alle de andre ark, der skal opdateres fra, åbne for at totalarket kan tolke ferie-værdierne korrekt (de resterende værdier tolkes stadigt korrekt). Hvis jeg blot har totalarket åbent, skrives der "#VÆRDI" i ferie-feltet i mit totalark, i stedet for den reelle sum, som var tiltænkt.

Giver det mere mening nu? :)
Avatar billede vejmand Juniormester
07. juli 2009 - 12:51 #8
Du kalder dem ark1 til ark12, er det ikke i samme projektmappe?
Altså, disse 12 ark ligger i bunden i venstre side?
Så er de da åbne, når du åbner projektmappen.....
Men det er måske hver sit projektmappe, i stedet for ark1 - 12?
I så fald mener jeg du kan løse problemet, ved at lave det hele som en projektmappe, med de ark du nu ønsker.

Nu ved jeg ikke hvilken version af Excel du bruger, men i min (Version 2000) tilføjes ark ved: Indsæt -> Regneark
Avatar billede KlausEC Nybegynder
07. juli 2009 - 13:04 #9
det er hver deres projektmappe, om man vil, og jeg har lidt et ønske om at lade det forblive sådan, pga. overskueligheds skyld på længere sigt (pga. mappestruktur og sådan...).
Det er version 2007.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. juli 2009 - 13:12 #10
Okay, så kender jeg desværre ikke løsningen.
Så er det nok bedst at oprette et nyt spørgsmål, du kan evt linke hertil.
Håber du får det løst......
Avatar billede KlausEC Nybegynder
07. juli 2009 - 13:35 #11
ok. Mange tak for hjælpen så :)
Avatar billede xjpjx Nybegynder
23. november 2013 - 11:03 #12
Hej

check ud www.firmaplan.dk
måske det ville være en hjælp .-)