Avatar billede samapa Nybegynder
10. juli 2001 - 12:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

login

Hej med jer

Jeg er ret ny i faget og er i gang med at lave en hjemmeside. Der er nogle af siderne jeg gerne vil beskytte. Dette har jeg tænkt mig at gøre, ved at lade en login boks poppe op hvorefter der skrives brugernavn og password. Det skal være ganske simpelt. Det skal ikke være muligt at oprette brugere.

Er der en funktion i Dreamweaver 3.0 der kan det eller er der nogle der kan henvise til en tutorial hvor det bliver gennemgået ?
Avatar billede isl19960 Nybegynder
10. juli 2001 - 12:10 #1
Avatar billede vandhunden Nybegynder
10. juli 2001 - 12:10 #2
Ikke i dreamweaver. Det skal laves i et serversprog som asp eller php. Du kan finde mange login-metoder på www.netcoders.dk...
Avatar billede egede Nybegynder
10. juli 2001 - 12:12 #3
Du kan også selv lære lidt ASP på www.html.dk

P.S. Hvis din server ikke understøtter php/asp så læg dem på en anden server.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
10. juli 2001 - 12:12 #4
... det eksempel jeg gav bruger javascript og virker i stort set alle browsere...
Avatar billede samapa Nybegynder
10. juli 2001 - 12:13 #5
Jeg kigger lig på jeres svar og vender tilbage senere idag. Tak for de hurtige svar.
Avatar billede egede Nybegynder
10. juli 2001 - 12:13 #6
Ja, men den er ikke lige så godt beskyttet, og desuden virker ASP/PHP på alle browsere.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
10. juli 2001 - 12:14 #7
Ja ok, isl. Det kan man selvfølgelig osse, men mulighederne er meget besgrænsede...
Avatar billede isl19960 Nybegynder
10. juli 2001 - 12:18 #8
egede -> jeps - ASP/PHP virker i alle browsere, men det er langt fra sikkert at samapa har adgang til at bruge det på webserveren...
det var det jeg mente - ville også selv bruge ASP - det er dog lidt sværere, og når han nu skriver at han er ret ny i faget ville jeg anbefale den \'nemme\' løsning...

Scriptet jeg henviser til er såmen ikke så usikkert - man skal naturligvis vælge et navn der ikke er logisk - man er derfor nød til at gætte sig frem - på sin vis ikke anderledes end hvis det var lavet i ASP/PHP :-)
Avatar billede egede Nybegynder
10. juli 2001 - 12:20 #9
Ja, men du kan da bare lægge dine \"hemmelige\" sider på fx www.friserverplads.dk
Avatar billede isl19960 Nybegynder
10. juli 2001 - 12:23 #10
egede -> jeps - ingen problemer i det... :-)

Den version jeg henviste til at bare meget mere simpel end hvis man skal til at kigge på ASP uden at kende en dyt til det...
Avatar billede egede Nybegynder
10. juli 2001 - 12:26 #11
Det kan du have ret i, men på http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp bruger de rent faktisk et login-system som eksempel, og hvis  det vælges kan man jo så selv redigere evt. andre ting som man ville have ændret.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
10. juli 2001 - 12:28 #12
egede -> vi får svært ved at blive ueninge ;-)
Avatar billede egede Nybegynder
10. juli 2001 - 12:30 #13
Så lad os dog blive ved med det :-D
Avatar billede samapa Nybegynder
10. juli 2001 - 13:01 #14
Jeg kiggede på isl19960\'s svar og det var jo hvad jeg spurgte efter. Det virker fint udfra mine simple krav. Men jeg vil nok senere bevæge mig ud i noget mere avanceret. Tak for svarene.

Builder er faktisk en OK side, den vil jeg nok bruge lidt mere.