Avatar billede anddk Praktikant
25. juni 2009 - 21:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Få fat i udstyr i andet segment

Kan nogen mon komme med en smart løsning:

Har et netværk, langt væk, hvor der ikke er folk tilstede. Har en 2003 server stående og en netværks harddisk. IP-segmentet er blevet ændret, men netværks harddisken glemt. Har fuld VPN til nettet og kan komme på serveren, men hvordan får jeg rettet ip-adressen på netværks harddisken uden at skulle på besøg ??

Et smart program eller kommando ?? Kan man lave noget virtuelt IP ??
Avatar billede sameaim Nybegynder
25. juni 2009 - 21:49 #1
Konfigurere en alternativ ip-adresse inden for det gamle ip-segment på LAN interfacet, på serveren.
Bagefter kan du jo så omkonfigurere NAS'en :)
Avatar billede anddk Praktikant
26. juni 2009 - 06:37 #2
hehe, det vil jeg lige prøve.

Det skulle vel også kunne gøres uden jeg minster forbindelsen til serveren ??
Avatar billede sameaim Nybegynder
26. juni 2009 - 07:59 #3
Det vil ikke påvirke forbindelsen til/fra serveren.
LAN interfacet vil blot få tilføjet en ekstra IP-adresse, i det gamle IP segment.
Avatar billede anddk Praktikant
28. juni 2009 - 19:55 #4
Det virker, lige hvad jeg skulle bruge.

Hvor simpelt kan det være.

Tak for din hjælp.
Avatar billede anddk Praktikant
28. juni 2009 - 19:56 #5
Arr, det var jo ikke mig der skulle poste et svar.

Vil du lige gøre det.
Avatar billede sameaim Nybegynder
28. juni 2009 - 20:01 #6
:)