Avatar billede clus Nybegynder
25. juni 2009 - 14:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

implode / Preg_match

Hej

Jeg er ved at tage nogen valutakurser ud fra en side, som jeg så skal regne videre på.

Mit problem er bare at jeg ikke kan få den til at fange USD spotkursen, jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

jeg har et par linier der er sådan her...

$valutafile = implode('', file("http://www.nordea.dk/Erhverv/Priser+kurser+og+renter/Valutakurser+og+rentesatser/24967.html"));

preg_match("USD/DKK<\/span>.*?<td class=\"td2\">(.*?)<\/td>/ism", $valutafile, $valutamatches);

det er tilsyneladende min "preg_match" linie der ikke er korrekt. Jeg har tidligere haft det til at virken inden at Nordea ændrede i deres kode.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
25. juni 2009 - 14:51 #1
Denne her er lidt nemmere at arbejde med, og så ændre formatet sig ikke:

http://www.nationalbanken.dk/dndk/valuta.nsf/valuta.xml
Avatar billede clus Nybegynder
26. juni 2009 - 09:25 #2
Ja... den er lettere at håndtere. Problemet er bare at det ikke opdateres "live" i løbet af dagen.
Avatar billede clus Nybegynder
29. oktober 2009 - 12:09 #3
svar