Avatar billede pct Nybegynder
25. juni 2009 - 10:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tomt array

Jeg har denne stump kode, som ikke fungerer efter hensigten. Array'et er simpelthen tomt. Jeg bruger en næsten identisk kode tidligere i scriptet, den virker efter hensigten.
Er der nogen der kan se nogle åbenlyse fejl?

//Hent grupper fra shop
$GrpArray = array();
$GrpQuery  = "SELECT ShopId, PriGr, SekGr FROM Groups LIMIT 10;";
$GrpResultat = mysql_query($GrpQuery) or die(mysql_error());

while ($row = mysql_fetch_assoc($GrpResultat)) {
  array_push($GrpArray, array($row2['ShopId'], $row2['PriGr'], $row2['SekGr']));
  echo "<br />Id: ".$row['ShopId']." Pri: ".$row['PriGr']." Sek: ".$row['SekGr']."<br />";
  print_r(array_keys($GrpArray));
}

Per :o)
Avatar billede j4k0b Nybegynder
25. juni 2009 - 11:00 #1
Og du er sikker på at din while løkke overhovedet bliver løbet igennem?

Hvorfra kommer $row2? Skulle du ikke bruge $row i stedet? (på samme linje som array_push)
Avatar billede pct Nybegynder
25. juni 2009 - 12:56 #2
Hermed hele koden (kogt ned til det konkrete):

<?php
require("inc/init.inc");
require("inc/connect_my.php");

function recursive_array_search($needle,$haystack) {
    foreach($haystack as $key=>$value) {
        $current_key=$key;
        if($needle===$value OR (is_array($value) && recursive_array_search($needle,$value) !== false)) {
            return $current_key;
        }
    return false;
}

//connect to database
$conn2 = mysql_connect('localhost', $MyUsr, $MyPsw);
if (!$conn) {
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
}
$db_selected = mysql_select_db("CCpro", $conn2);
if (!$db_selected) {
  die ('Can\'t use db : ' . mysql_error());
}

//Hent ProduktId fra shop
$IdArray = array();
$IdQuery  = "SELECT ProductID, ProductNumber FROM shop_export_varenr LIMIT 10;";
$IdResultat = mysql_query($IdQuery) or die(mysql_error());

while ($row = mysql_fetch_assoc($IdResultat)) {
  array_push($IdArray, array($row['ProductID'], $row['ProductNumber']));
}

$KeyId = recursive_array_search('95969365444',$IdArray);
echo "<br /> tallet er: $KeyId<br />";
echo "Id: ".$IdArray[$KeyId][0]."<br />";
echo "------------------------ Koden virker hertil :) ------------------------<br />";

//Hent grupper fra shop
$GrpArray = array();
$GrpQuery  = "SELECT ShopId, PriGr, SekGr FROM Groups LIMIT 10;";
$GrpResultat = mysql_query($GrpQuery) or die(mysql_error());

while ($row = mysql_fetch_assoc($GrpResultat)) {
  array_push($GrpArray, array($row2['ShopId'], $row2['PriGr'], $row2['SekGr']));
  echo "<br />Id: ".$row['ShopId']." Pri: ".$row['PriGr']." Sek: ".$row['SekGr']."<br />";
  print_r($GrpArray);
}
echo "<br />------------------------ Dette array er tomt :( ------------------------<br />";

?>
Avatar billede j4k0b Nybegynder
25. juni 2009 - 13:10 #3
Kan ikke rigtig bruge det til noget.. :-)

Men lad mig spørge på en anden måde; Giver din SQL nogle resultater eller ej?

Og igen, bør du ikke rette $row2 til $row? Jeg kan ikke se $row2 nogen steder, ud over i linjen med array_push()
Avatar billede pct Nybegynder
25. juni 2009 - 15:50 #4
Jeg har prøvet med row, den eneste grund til jeg skrev row2 er at jeg brugte row i den i 'Hent ProduktId fra shop' tidligere i koden.

Output'et fra linien: echo "<br />Id: ".$row['ShopId']." Pri: ".$row['PriGr']." Sek: ".$row['SekGr']."<br />";
Er som forventet. F.eks: Id: 2598 Pri: 18 Sek: 272

Per :o)
Avatar billede majbom Novice
25. juni 2009 - 20:18 #5
så hvis du ændrer:

array_push($GrpArray, array($row2['ShopId'], $row2['PriGr'], $row2['SekGr']));

til:

array_push($GrpArray, array($row['ShopId'], $row['PriGr'], $row['SekGr']));

er arrayet stadig tomt?
Avatar billede pct Nybegynder
29. juni 2009 - 08:26 #6
Ja desværre :(

Per :o)
Avatar billede majbom Novice
29. juni 2009 - 10:17 #7
prøv lige at kør den her kode:

//Hent grupper fra shop
$GrpArray = array();
$GrpQuery  = "SELECT ShopId, PriGr, SekGr FROM Groups LIMIT 10;";
$GrpResultat = mysql_query($GrpQuery) or die(mysql_error());

while ($row = mysql_fetch_assoc($GrpResultat)) {
  array_push($GrpArray, array($row['ShopId'], $row['PriGr'], $row['SekGr']));
  echo "<br />Id: ".$row['ShopId']." Pri: ".$row['PriGr']." Sek: ".$row['SekGr']."<br />";
  print_r($GrpArray);
}
Avatar billede pct Nybegynder
29. juni 2009 - 10:31 #8
Det man bliver blind på først er øjnene :)
Havde overset row i linien med:
"while ($row = mysql_fetch_assoc($GrpResultat)) {"

Læg et svar

Per :o)
Avatar billede majbom Novice
29. juni 2009 - 10:42 #9
kommer her - synes dog at j4kob skal have halvdelen da han også kom med noget nær samme spørgsmål/hint
Avatar billede pct Nybegynder
29. juni 2009 - 16:32 #10
j4kob skriv et svar :)
Avatar billede majbom Novice
30. juni 2009 - 08:18 #11
-> pct - du skulle ikke have accepteret mit svar før j4kob havde lagt et også...

jeg har oprettet et spørgsmål her: http://www.eksperten.dk/spm/879645 til dig j4kob :)

tak for point :)
Avatar billede pct Nybegynder
30. juni 2009 - 08:40 #12
Typisk, tror det er godt jeg snart har ferie :)