Avatar billede tralala016 Nybegynder
24. juni 2009 - 16:29 Der er 4 kommentarer

Windows mail virker ikke

hej..
jeg er ved at oprette en mail i forbindelse med mit arbejde det er vigtigt at den får den rigtige endelse nemlig: freetele.dk

hvis jeg opretter den i hotmail kommer den til at hedde hotmail.com eller live.dk..

kender i andre programmer hvor jeg selv kan bestemme navnet?

jeg har ellers oprettet en windows live mail konto, men jeg kan hverken sende eller modtage`?!
der er både vrøvl med den indgående og udgående server, og jeg kan slet ikke finde ud af det,,..

please hjælp mig.
Avatar billede egmose Novice
24. juni 2009 - 17:15 #1
Hej
Hvis du selv skal bestemme domænet er du nødt til at eje domænet. Jeg er f.eks. ejer af domænet mrsound.dk, og kan derfor lave alle de mails jeg vil. f.eks. ttt@mrsound.dk.

Hvis dit arbejde ejer domænet freetele.dk kan du få dem til at oprette en mail til dig:P
Forstår du?
Avatar billede tralala016 Nybegynder
25. juni 2009 - 09:08 #2
det vil sige at jeg kan på ingen måde selv oprette en email der kommer til at hedde freetele.dk?

hvis de har oprettet en mail til mig, hvilket program er det så? jeg mener, det kan jo ikke være hotmail.com eller live.dk..
Avatar billede egmose Novice
25. juni 2009 - 15:49 #3
Nej Ikke umiddelbart.

Hvis de opretter det til dig, giver de dig også de oplysninger du skal bruge i dit program. Du kan både bruge windows mail, outlook, og hvad de ellers hedder alle sammen. Det er underordnet.
De oplysninger du skal bruge er brugernavn samt kodeord, server til indgående og udgående post (Typisk SMTP & pop3). Snak med jeres IT-ansvarlige, han kan sikkert svare.
Avatar billede egmose Novice
25. juni 2009 - 16:32 #4
Hvis du har disse opæysninger vil jeg gerne hjælpe dig med at sætte det op. Det kræver bare du har disse oplysninger.