Avatar billede daffey Nybegynder
24. juni 2009 - 14:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lydopgave. Skal bruge et program der kan skrue ned for volumen på en mp3 fil

Hej

jeg skal bruge et program (som meget gerne må være gratis) som kan skrue ned for volumen på wavw, mp3 etc. filer. Det er til oprettelse af musikfiler til en tlf. svarer. jeg har købt programmet Soundgrinder til mac, men synes ikke jeg kan skrue ned for niveauet. (har måske ikke forstået præcist hvordan man gør i dette program). Kan bruge program til enten mac eller PC.
Avatar billede rolfie Nybegynder
24. juni 2009 - 14:29 #1
Goldwave MP3 (www.goldwave.com) Kan justere niveauer og splitte og klippe og klistre osv...

Rolf
Avatar billede Ishtar Nybegynder
24. juni 2009 - 14:31 #2
Burde være enhver gratis wave editor programs opgave,

Hmm det plejer at være den der lyd diagram med de spidse kanter og så et sted ovenpå selv digrammet skal du kunne se eller slå et eller andet til, så du kan se et Linje med små firkanter.

For hver minut eller noget og så skulle man kunne trække de små firkanter ned eller op, så den linie der i den område af sangen kommer til at bue op ad eller ned ad,

Det er den måde jeg brugte engang til at gøre dette opgave på.
Avatar billede Kengun Praktikant
24. juni 2009 - 15:06 #3
Det her program kan garantert hjælpe dig: http://audacity.sourceforge.net/
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
24. juni 2009 - 17:24 #4
ville selv foreslå audacity - men ser der allerede ligger der - det er et proffesionelt værktøj, som er open source...
Avatar billede Kengun Praktikant
08. juli 2009 - 01:13 #5
Måske det er tid for at lukke tråden? :)