Avatar billede thomaslp Nybegynder
24. juni 2009 - 13:10 Der er 4 kommentarer

metoden File.Exists - ændring af timeout

Hej,
jeg skal tjekke om en bestemt fil eksisterer på samtlige pc'ere på i et netværk. Jeg anvender metoden File.Exists(\\10.10.10.XXX\c$\program files..........)

Min kode virker. Jeg tjekker først om jeg kan pinge klienten. Hvis jeg kan det kører jeg ovenstående kommando. Problemet er hvis der ikke er tale om en PC men istedet f.eks. en netværksprinter. Så låser mit program indtil netværks forespørgslen timeouter. Kan jeg ikke ændre time out tiden et eller andet sted.
Avatar billede Syska Mester
24. juni 2009 - 13:17 #1
Du kan oprette flere tråde ... tror desvære ik' at File class implementere en funktion med timeout ...

// ouT
Avatar billede thomaslp Nybegynder
24. juni 2009 - 14:08 #2
Jeg har også overvejet tråde men man må kunne pille ved denne timout tid. Måske er det en Windows indstilling.
Avatar billede windcape Praktikant
24. juni 2009 - 15:29 #3
Du bør implementere en asyncron model selv. File.Exist fungerer som forventet.
Avatar billede west85 Nybegynder
26. august 2009 - 21:15 #4
Hvad er det for en fil du skal undersøge om eksisterer?
Og på netværket kunne man vel prøve at differenciere de forskellige klienter, således du måske kunne finde ud af om det var en pc eller printer eller andet på en specifik måde.