Avatar billede lyhne2 Nybegynder
24. juni 2009 - 11:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg se forskel på to næsten ens pc'ere med uens ydeevne?

Hej Eksperter

Jeg har fået til opgave, at finde årsagen til at én pc hakker i et program, som en anden pc kører flydende.
De to pc'er har:
Ens Chipset
Ens CPU
Ens RAM
Ens FSB

Hvad har jeg overset?
Stil endelig uddybende spørgsmål, da jeg er helt på bar bund..

MVH
Lyhne2
Avatar billede j3ppah Novice
24. juni 2009 - 11:41 #1
Er de begge ny formateret?

Ellers er der jo en chance for det enten kan skyldes virus, spywaye, malware osv. osv.

Har du kørt en test på ram og hdd ?
er de begge defragtmenteret, da (alt efter hvilken slags program det er) øger hastigheden for harddisken til at finde data.

Men start lige med at svar på om begge er nyformateret, så kan vi lige prøve at finde nogle ting du kan teste :)
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
24. juni 2009 - 12:12 #2
De er begge nyformaterede.
Det er to helt nye systemer, men jeg defragmenterer lige for god ordens skyld.
Chipsetdrivere er desuden også opdaterede, til samme nyeste version.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
24. juni 2009 - 12:32 #3
hvilket program er det de køre?
Avatar billede j3ppah Novice
24. juni 2009 - 12:34 #4
Er det noget der kræver nogen form for grafik ? i så tilfælge er det jo vigtigt at grafik driveren også er den samme :)...

Genneralt, vil jeg da lige opfordre dig til at checke at alle drivers er de samme...

Prøc også lige at køre en checkdisk...
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
24. juni 2009 - 13:31 #5
Det er et special-program, til en Kasseløsning. Jeg kan nok skaffe oplysninger omkring det, hvis det kan hjælpe.
Jeg er stadig i gang med defragmenteringen.
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
24. juni 2009 - 13:33 #6
Det hakker på et tidspunkt i programmet, hvor det skal skifte fra t fast skærmbillede, til hvor det skal rulle et screendump.

Der bruges Onboard grafikchip, og begge maskiner har den seneste driver installeret (samme chipset, så driveren er også den samme).
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
29. februar 2012 - 05:14 #7
Vi fandt faktisk aldrig frem til svaret. Men problemstilingen er ikke længere relevant.
Tak for kommentarer.