Avatar billede mccookie Seniormester
23. juni 2009 - 22:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar

Hejsa

Råd søges omkring indkøb af ny bærbar.

Budget: 5-6.500,- (Ikke mere)

Krav: Skal udelukket bruges til grafikbehandling, billeder etc.

Hvad skal jeg købe og evt. hvorfor/hvorfor ikke`?

Mvh.
Mccokie
Avatar billede computerlab Nybegynder
24. juni 2009 - 07:40 #1
Har du nogen præferencer om det skal være en PC eller Mac?

Mvh
Brian Jørgensen
ComputerLab
Avatar billede mccookie Seniormester
24. juni 2009 - 10:29 #2
Hejsa

Det skal ubetinget være en PC ;o)

///Henning
Avatar billede computerlab Nybegynder
24. juni 2009 - 12:08 #3
Hvad for noget software skal maskinen køre?

Generelt vil jeg sige min. 3 GB RAM og en hurtig harddisk. En ordenlig CPU, hold dig fra Celeron.

Mvh
Brian Jørgensen
ComputerLab
Avatar billede Ishtar Nybegynder
24. juni 2009 - 14:12 #4
Jeg har lavet Photo redigering før, og synes, du skal søge efter en bærbar med en Intel Pentium, ikke celeron, amd, athlon, osv osv, Pentium holder på hastigheden og kraften i langtid selv under hårdt press, det er her det gælder, Rammen er under prioteret, for tit er det de bærbar med lidt ektra ram koster en tusse mere, og Processor kraften lidt mindrer,

Så jeg vil vælge den med kraftig processor og standark ram kapacitiet, for dem kan du altid sætte ekstra i.

En ting mere, er ram typen jo mere, hurtigere hastigheden er på dem desto bedre,

jeg kan komme med nogle tilbud måske hvis det ønskes.
Avatar billede mccookie Seniormester
18. august 2010 - 14:45 #5
Lukker, tak for hjælpen