Avatar billede mikkel6600 Nybegynder
23. juni 2009 - 17:39 Der er 10 kommentarer

Internet! ( er ikke sikker på katogorien! )

Hej allesammen!
Jeg har brug for hjælp.
Mit internet er nærmest helt nede når jeg bruger vores router. Men selve internet boksen, som man får af sit teleselskab, virker fint.. Dvs. hvis jeg sætter ethernet kablet fra "internetboksen" ind i min bærbar virker vores internet som det skal. Men når jeg stikker stikket fra "internetboksen" ind i vores tråløse router går nettet nærmest ned. ca. til 2kb/s.
Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
23. juni 2009 - 18:39 #1
der skulle gerne gå et kabel fra telefonstik til " internetboksen, altså et modem " og fra modemet til dit acesspoint - den der laver trådløst - eller hvordan ser din opsætning ud?
Avatar billede mikkel6600 Nybegynder
25. juni 2009 - 18:58 #2
Jeg har et modem som er sat i en trådløs router.
Avatar billede b-and Novice
25. juni 2009 - 20:03 #3
Og har du så efterfølgende haft et kabel fra routeren til en PC og sat routeren op??
Avatar billede mikkel6600 Nybegynder
25. juni 2009 - 22:04 #4
Øhh, ja, altså den køre trådløst ind til mig. Men den er sat i en Computer.
Avatar billede b-and Novice
25. juni 2009 - 23:16 #5
Det har du vist ikke kan jeg fornemme.

Da du fik den router fulgte der sikkert en CD med som vil guide dig gennem opsætningen af routeren samt vise vejen for kryptering af samme - således at du kan ha' den for dig selv.

Læs manualen - og følg guiden... *S*
Avatar billede mikkel6600 Nybegynder
26. juni 2009 - 22:08 #6
Jamen det har jeg gjort. Den er sat til en computer og er installeret med cd.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
01. juli 2009 - 18:29 #7
så du har telefonstik ---- modem ----- router ---- computer?
Avatar billede mikkel6600 Nybegynder
02. juli 2009 - 00:26 #8
Nej jeg har modem----router----computer
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
03. juli 2009 - 10:16 #9
ja ok, hvilken internet udbyder har du?
Avatar billede mikkel6600 Nybegynder
03. juli 2009 - 12:28 #10
Noget der hedder clearwire. Men jeg tror i har misforstået hvad jeg mener.. Altså nogen gange virker det tråløse fint. Andre gange er det trådløse net helt nede, dvs. 2kb/s .