Avatar billede Toppersurfer Mester
23. juni 2009 - 17:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Svag baggrundsbelysning når strømforsyningen er sat til; OK belysning når den kører på batt.

Jeg har en Dell Inspiron 510m med Windows XP Home Edition.

Efter at jeg for nyligt reparerede den, ved hjælp af Windows XP installationscd'en, er der sket noget besynderligt: Når strømforsyningen er sat til, er baggrundsbelysningen i skærmen ret svag. Ca. halv styrke; det bliver anstrengende at se på skærmen efter kort tid.
Når jeg derimod har taget stikket ud af pc'en, og den kun kører på batteriet, så er baggrundsbelysningen helt normal (fuld styrke). Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre?

VH Torsten
Avatar billede nissen2630 Novice
23. juni 2009 - 17:11 #1
Den kan rettes under pauseskærm/Strømstyring.
Der sætter hvordan den skal opføre sig med henholdsvis bat og fast strøm.
Avatar billede Toppersurfer Mester
23. juni 2009 - 17:51 #2
Hej Nissen,

Tak for svar. Jeg har prøvet at gå på pauseskærm/strømstyring. Men kan ikke finde ud af, hvad jeg så skal gøre. Skærmen er ikke sat til at være slukket på hverken bat eller fast strøm...
Avatar billede nissen2630 Novice
23. juni 2009 - 18:10 #3
Under strømstyring kan du juster lysstyrke for bat og med strøm
Avatar billede Toppersurfer Mester
23. juni 2009 - 21:10 #4
det hjælper ikke noget...
Avatar billede nissen2630 Novice
23. juni 2009 - 21:56 #5
hmmm.. Kan det evt. være noget i BIOS der kan ændres
Avatar billede Toppersurfer Mester
23. juni 2009 - 23:53 #6
Godt sp. Jeg har på fornemmelsen at, det er noget der kan fixes relativt nemt. Jeg troede også først at det skulle ændres via strømstyring, men uanset hvilken indstilling jeg sætter den til, så sker der ikke noget... Hvordan ændrer man i BIOS? Og hvad er BIOS egentlig?
Avatar billede jarland Nybegynder
24. juni 2009 - 08:59 #7
Bios er en form for program du kan starte op før windows, hvor du har mulighed for at ændre på de fleste instillinger til dit bundkort.

Anyways.
Har du prøvet at ændre lysforhold med dit tastatur?

Fx på min computer er der en FN knap, hvis jeg holder den nede kan jeg trykke på piletasterne og så skifte lysstyrke :)
Det kan også være du skal trykke oppe på Funktions knapperne :)