Avatar billede existenz Nybegynder
20. juni 2009 - 17:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Xubuntu fra USB-flash: problemer med installation

Jeg har fulgt foelgende guide:
http://www.pendrivelinux.com/usb-xubuntu-904-persistent-install-windows/

problemet kommer naar jeg eksekverer XU904.bat foerste punkt er at jeg skal fortaelle hvilketdrev usb-flashdrevet har faaet tildelt (D-Z.

her sidder jeg saa fast da den ikke kan finde mit drev: "That driveletter was not recognized. Let`s try again..."

har forsoegt paa begge mine maskiner:
Hitachi flora laptop (japansk model) XP Pro (JP)
Sharp Mebius lsptop(japansk model) XP Pro (JP)

Hvad kan problemet vaere, og hvordan loeser jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2009 - 17:48 #1
Lige præcis Ubuntu har jeg aldrig prøvet, men ellers har jeg lavet adkillige bootbare USB-nøgler.
Start med at formatere din USB-nøgle som beskrevet på http://www.helgec.dk/usb_boot.html du skal naturligvis ikke lave nøglen bootable, blot formater i FAT herefter bør nøglen findes
Avatar billede existenz Nybegynder
20. juni 2009 - 17:50 #2
jeg proever lige.

Den var allerede formateret i FAT32 fra fabrikkens side saa troede egentlig det var ok.
Avatar billede existenz Nybegynder
20. juni 2009 - 17:54 #3
det virkede desvaerre ikke.
Avatar billede existenz Nybegynder
20. juni 2009 - 17:57 #4
altsaajeg kan jo godtfinde noelgen og bruge den osv og den faar rigtigt nok tildelt et drev-bogstav.

problemet er at XU904.BAT scriptet ikke kan finde den.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2009 - 18:03 #5
Jeg skal lige spise, jeg vender tilbage
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2009 - 18:41 #6
Jeg har lige testet og hos mig er der ingen problemer, har du husket at lægge ISO filen i mappen og bruger du det korrekte script (4 Kb.) prøv at kigge i DISKHÅNDTERING at det er det korrekte drevbetegnelse
Avatar billede existenz Nybegynder
20. juni 2009 - 19:35 #7
yes det hele er fulgt til punkt og prikke, jeg har paa fornemmelsen at det er pga at jeg bruger japansk Windows XP.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
20. juni 2009 - 20:02 #8
Jeg har sin tid lavet en dansk guide baseret på Ubuntus egne værktøjer. Den kan måske hjælpe?

http://www.pcworld.dk/art/10866?page=3
Avatar billede existenz Nybegynder
20. juni 2009 - 20:34 #9
det virkede med ubuntus vaerktoejer og jeg er nu paa nettet vha. min hitachi.

tak for hjaelpen opret et svar for points
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
20. juni 2009 - 22:52 #10
Godt at høre. Triller også fint med min Aspire One og Netbook Remix af 9.0.4.
Avatar billede existenz Nybegynder
21. juni 2009 - 00:15 #11
det virker 100% paa min hitachi, men desvaerre fryser min Sharp et par sekunder efter desktopikonerne er kommet frem.

det tyder jo paa noget hardware der konflikter men hvad?

Det er jo en noget eksotisk domestic japansk maskine med en Transmeta Crusoe CPU