Avatar billede doctor6000 Nybegynder
20. juni 2009 - 11:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

USB Drive med WIFI

Findes der på markedet et usb drive som egnetlig simulerer et drev, men som er et link wia WIFI til feks en server, så man på den måde kan browse de data man har på en server via sit Homecinema system så man på den måde kan afspille alt sin musik.

Synes jeg har ledt efter det et stykke tid, med kan ikke rigtig finde noget der dur til det.

Mit home cinema system har en USB port som er i stand til at læse FAT 32 drev eller tilslutning til en USB harddisk.

Gode points til den der kan finde sådanne en dims til mig.
Avatar billede justrace Novice
20. juni 2009 - 12:37 #1
Hvad er det for et system du har?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
20. juni 2009 - 13:27 #2
Jeg har et samsung HT-TXQ120 og så har jeg en server NAS server stående som bare filhoster.
Avatar billede justrace Novice
20. juni 2009 - 13:44 #3
Så tror jeg du skal have en Netgear EVA8000 eller EVA9150: http://netgear.dk/Products/Entertainment/DigitalMediaPlayers.aspx

Tro ikke på alt hvad der står, de kan faktisk lidt mere. :)
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
20. juni 2009 - 15:20 #4
Nej det skal jeg ikke, jeg leder efter en usb dongle med integreret WIFI så man kan mappe et drev over WIFI netværk....
Ikke alle mulige andre mediacenter løsninger.

Synes det er underligt hvis der ikke er nogen der har lavet sådanne en dims da næsten alle home cinema sæt idag har en USB indgang til afspildning af avi, MP3, VOB mmm filer.
Avatar billede justrace Novice
20. juni 2009 - 15:29 #5
Jo, men det er bare beregnet til at ens gæster eller lign. kan tage deres billeder med og vise dem fra en usb-dims. Hvordan ville du også sætte det op, da du jo ikke kan gå ind på sådan en dongle fra din samsung. Der skal jo også indlæses drivere til den på din samsung-enhed, for at det kan lade sig gøre, så beklager.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
20. juni 2009 - 16:19 #6
havde forestillet mig at man kunne konfigurer wifidelen i en PC og efterfølgende smide den i alle slags USB afspillere. Det burde jo ikke være det store problem for en producent at ligge en krypteret comfig fil ned med netværksopsætningen som så blev loaded til wifi delen når der kom strøm på donglen. For Anlæget at se skulle det bare virke som enhver anden usb "nøgle" tilslutning / drev
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
20. juni 2009 - 16:21 #7
synes da selv det ville være mega smart hvis sådanne en tingest fandtes.
Avatar billede justrace Novice
20. juni 2009 - 17:03 #8
Helt klart, men vi må nok vente lidt endnu.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
09. september 2010 - 16:55 #9
har stadig ikke fundet dimsen, men sadlet om så nu lukkes der