Avatar billede shamrock Nybegynder
19. juni 2009 - 11:24 Der er 8 kommentarer

Jeg søger et program der kan fjerne formateringen i en TABLE

Hej alle

Hvis jeg modtager et worddokument med en laaaang tabel, som jeg skal have indsat på en hjemmeside, hvordan gør jeg så det nemmest?

Hvis jeg kopiere tabelen ind i en WYSIWYG editor så kommer den en masse grim formatering med :(

Jeg ønsker at outputtet skal være helt simpelt som f.eks;

<table>
<tr>
<td>1</td>
<td>2</td>
</tr>
</table>

Kender nogle til et program der kan gøre dette?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
19. juni 2009 - 12:21 #1
stones webwriter
Avatar billede hundevennen Nybegynder
19. juni 2009 - 12:23 #2
stones webwriter laver "pæn" kode, - problemet er at du kopiere fra eks. word - der er en masse underligende snaskekode, som ikke fjernes.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
19. juni 2009 - 12:29 #3
der findes et program der hedder doc scrubber - kender det ikke men det skulle fjerne al words dårlige formattering og kun efterlade html

http://www.javacoolsoftware.com/dsdownload.html
Avatar billede shamrock Nybegynder
19. juni 2009 - 13:35 #4
Problemet er at de tables jeg modtager typisk er i Excel og Word, så jeg skal ikke selv lave tabellen - den er allerede lavet.

Jeg ønsker bare at konvertere dem til pæne tables jeg kan bruge på min hjemmeside, uden alt mulig skod formattering genereret fra Word f.eks.

Så vidt jeg ved kan Stones Webwriter ikke gøre dette, men sig endelig til hvis jeg tager fejl...
Avatar billede hundevennen Nybegynder
19. juni 2009 - 18:48 #5
du har ret med hensyn til stones webwriter - men prøv den der doc scrubber - den er gratis.
Jeg arbejder som programmør til daglig og kender udemærket html filer genereret fra excel og word - som du selv nævner, så indeholder de en del formatteringskode som man sagtens kan undvære.
Avatar billede shamrock Nybegynder
23. juni 2009 - 11:29 #6
Doc Scrubber kan ikke klare opgaven desværre...
Avatar billede hundevennen Nybegynder
23. juni 2009 - 14:00 #7
Dreamweaver kan også fjerne noget fra word html filer
Avatar billede shamrock Nybegynder
23. juni 2009 - 14:35 #8
Hej og mange tak for hjælpen alle sammen. Jeg fandt selv løsningen: http://www.wordcleaner.co.uk

Den gør præcist det den skal - og du skal ikke installere noget ;-)