Avatar billede qvisty Nybegynder
17. juni 2009 - 16:46 Der er 7 kommentarer

Køb af bærbar

Hej alle

Jeg håber I lige vil hjælpe mig.

Jeg skal købe ny bærbar. Jeg bruger den ofte og har en del ting åbent samtidigt og den slags. Og ind i mellem spiller jeg også, så det må den også gerne kunne.
Prislejet er ca. 7000, og jeg er faldet over:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=99622&gruppe=PCnotevision
plus bluetooth og 2gb Intel Turbo Memory2.

Hvad tænker I? Noget jeg bør gøre anderledes? Alternativer jeg bør købe istedet?

Håber I vil hjælpe.
Avatar billede drenriza Nybegynder
17. juni 2009 - 17:01 #1
Tænker noget i stil med denne
Fujitsu AMILO Xa 3530-00 5.580kr
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=475731&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede qvisty Nybegynder
17. juni 2009 - 18:34 #2
ok. Og på hvilken måde er den bedre?
Avatar billede drenriza Nybegynder
17. juni 2009 - 19:38 #3
Det kommer alt sammen an på hvad man ville gi.
Ellers er der

Acer Aspire 6930G 6.064kr der minder om den du selv har fundet, men lidt over 400kr billigere.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=504808&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede qvisty Nybegynder
17. juni 2009 - 20:20 #4
Tak. Men virker den jeg har fundet til at være et godt køb?
Avatar billede haverslev Novice
17. juni 2009 - 20:49 #5
Den MM_Vision bærebar du har fundet er en rigtig fin maskine.
Mange mennesker vil dog gerne kunne køre en højere opløsning end
1366x768 WXGA
- men langt de fleste bærebar i den klasse kører ikke med højere oplysning, incl f.eks den Acer 9630
F.eks 1280*768 (bredde*højde). Dette svarer ca. til såkaldt 16:9 format.
Det næste i rækken er WXGA+ 1440x900, men jeg er overbevist om at du sagtens kan leve med 1366x768 - også til spil.:)

En anden ting er at MM_Visionen er f.eks ikke incl windows og skal tilvælges.

Jeg vil derfor anbefale en HP som alternetiv:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=514147&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede AndersHelp Nybegynder
17. juni 2009 - 21:23 #6
Jeg ville aldrig gå på kompromis med skærmen på en bærbar. Men det er jo smag og behag. 768 i højden er altså MEGET lidt. Det svarer til at mange bannerannoncer på avishjemmesider mv. kan fylde over halvdelen af et browservindue.

Så kan man sgu' lige så godt surfe på mobilen. Nogle af dem har endda flere pixels at gøre godt med i højden.

Bare mine to cents om den sag. 1440x900 er absolut minimum, hvis jeg skulle vælge. Så kommer alle andre features i anden række. Skærm og tastatur er de klart vigtigste komponenter i min bog.
Avatar billede haverslev Novice
17. juni 2009 - 21:37 #7
AndersHelp > Hvis du skal have en bærebar 15,4/15,6" skærm, 2Ghz cpu, 4Gb ram og et grafikkort a.la Radeon 4650 kaliberen og med en opløsning på 1440x900, så får du ikke sådan en maskine til ca. 7000 kr.
Du skal nok op og give minimum 8500 kr. for sådan en i 15" størrelsen :)