Avatar billede slupremand Juniormester
17. juni 2009 - 14:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Glemt kode?!?

Hej

Jeg står med det problem at jeg for ca et år siden lavede et regneark til nogne forskellige VVS beregninger i forbindelse med en uddannelse, jeg valgte på det tidspunkt at beskytte regnearket med en kode så det ikke kunne redigeres i.

Problemet er nu at jeg har glemt den kode, og ikke har det orginale ark uden kode da det gik tabt med en harddisk...

Er der nogen måde at finde sådan en kode på eller er det bare tabt?

På forhånd tak.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. juni 2009 - 14:31 #1
Hvilken version af excel ?
Avatar billede quark-8382 Nybegynder
17. juni 2009 - 14:31 #2
Hej

Download fil password.xla på denne side http://www.straxx.com/excel/password.html

åben den fil du har downloadet, åben så den fil du har glemt koden på og gå op i menuen funktioner og vælg den nye menu punkt unprotect sheet eller unprotect workbook. :-)

Quark
Avatar billede Jensen DK Novice
17. juni 2009 - 14:36 #3
Prøv om dette program kan løse det.
Programmet der findes på: http://www.straxx.com/excel/password.html
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. juni 2009 - 14:37 #4
Det var derfor jeg spurgte til version af excel, da den du henviser til, kun kan klare Excel 2003 eller idligere.
Avatar billede Jensen DK Novice
17. juni 2009 - 14:38 #5
Ellers se om der er noget du kan bruge her.
http://www.eksperten.dk/spm/338523
Avatar billede slupremand Juniormester
17. juni 2009 - 19:32 #6
Det er Excel 2007 jeg anvender, så jeg har umidelbart ikke fundet noget der løste mit problem, men er lige ved at kigge de forskellige links igennem...
Avatar billede slupremand Juniormester
18. juni 2009 - 10:22 #7
Har bemærket at filen er en .xls og ikke .xlsx, og nu jeg tænker over det kan jeg huske at jeg oprettede filen i Excel 20003, og valgte at lade det forblive sådan da ikke alle anvendte Excel 2007 på tidspunktet...

Jeg har prøvet diverse programmer og links men uden held, da de fleste programmer er demoer eller trials vil de ikke oplyse mig koden, men dog siger de at de har fundet den.

password.xla som der nævnes i det andet spørgsmål kan jeg desvære ikke åbne, da excel siger at der mangler en komponent eller noget i den stil.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. juni 2009 - 10:41 #8
password.xla skal du blot åbne ved at dobbleklikke på den, så starter Excel op, og under funktioner kommer der 2 nye menu punkter for henholdsvis unlock sheet og unlock workbook.
Avatar billede slupremand Juniormester
18. juni 2009 - 10:55 #9
Kan ikke åbne passwoed.xla i excel(2007) men vi se om jeg kan komme til en computer der anvender 2003...