Avatar billede the_saint Nybegynder
17. juni 2009 - 13:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sende mail fra Debian server vha. PHP

Hej Experter.

Jeg har en nyinstalleret debian lenny server - og skal have sat den op til at kunen sende emails.

Hvilken software skal jeg bruge? Er der nogle ting der skal sættes op for at ens mails ikke bliver markeret som spam (SPF osv)

Eller er det nemmeste bare at bruge en SMTP server, eks gmail?

pt sker der intet når jeg sender en mail med php's indbygget mail funktion mail().

Mvh.
Mikkel
Avatar billede hkb-x Nybegynder
17. juni 2009 - 13:17 #1
Du skal have en SMTP server installeret som skal konfigureres med PHP i php.ini.

At bruge serveren som mailserver vil jeg ikke råde dig til hvis du kan være lige så tilfreds med at bruge f.eks. gmail da jeg endnu ikke har mødt nogle systemer til Debian der gjorde det at administrere en mailserver nemt.
Avatar billede the_saint Nybegynder
17. juni 2009 - 13:56 #2
Hvad med sendmail eller qmail? kan de ikke benyttes til at sende mails med?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
17. juni 2009 - 14:21 #3
hvis du f.eks. har TDC kan du bare sætte følgende i php.ini:

smtp = mail.tele.dk
port = 25

og så burde det køre.
Har du en anden udbyder er der sikkert en tilsvarende smtp mulighed tilgængelig.
Så kort fortalt - php kan sende direkte via en hvilken som helst smtp...
Avatar billede the_saint Nybegynder
28. juni 2009 - 20:28 #4
Min webhost havde en smtp server - den bruger jeg nu.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
28. juni 2009 - 22:33 #5
jamen - selv tak for hjælpen - og især pointene... hkb-x og jeg gav dig den komplete løsning og så giver du dig selv point??
Avatar billede the_saint Nybegynder
28. juni 2009 - 22:46 #6
Det må i undskylde.. I må gerne få point, så opretter jeg en ny tråd.

Men løsningen kom andetsteds først - men tak for hjælpen :)