Avatar billede olsen2001 Nybegynder
17. juni 2009 - 08:47 Der er 7 kommentarer

Gamer computer

Hej

Som overskriften antyder, er jeg på jagt efter en ny gamer computer. Har søgt på nettet, og der er selvfølgelig en masse lignende spørgsmål, men ikke nogen af nyere dato.

Nogen der kan give mig lidt hjælp til hvad jeg skal kigge på og hvad de kan anbefaler? Eller for at gøre det endnu nemmere for mig, evt et link til nogle fornuftige nogle :D

Regner med at smide 5-10 000 efter en, her regner jeg dog med osse indgår ny skærm.
Avatar billede olsen2001 Nybegynder
17. juni 2009 - 08:55 #1
Sad lige og kiggede på følgende:

http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10168

Er det noget der dur i forhold til pengene?
Avatar billede Tranex Nybegynder
17. juni 2009 - 15:09 #2
Hvad vil du spille ?
Avatar billede olsen2001 Nybegynder
17. juni 2009 - 22:46 #3
Jamen hovedsagligt vil det være strategi spil, såsom red alert 3, lotr, men da f.eks fallout 3(Fedeste spil ever btw) kom ud, læste jeg at det være "bedre" på pc end på ps3, som jeg var "tvunget" til at spille det på, da min computer ikke kunne køre det. Men jeg har den holdning at når jeg nu skal ud og invistere, vil jeg gerne købe en PC, som også er lidt fremtidssikret i forhold til spil.
Avatar billede Tranex Nybegynder
17. juni 2009 - 22:58 #4
http://topdata.dk/product.asp?product=5888 Den her er med 285 Gtx ,Intel i7 920 og 12 gb ram.
http://topdata.dk/product.asp?product=5935 Den her er med 295 Gtx ,Intel i7 og 6 gb ram. Det er forskellen. Ja så er der kabinettet.
Alt andet er det samme :)

Jeg ville vælge den med 295 GTX som er 800 kr. dyre end den anden. For det grafik kort giver 16 fps mere i en anden test. Med alt på max :) Men begge er fremtidssikret. Men valget er op til dig :)

Testen : http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-2009/Fallout-3,1173.html

/Tranex
Avatar billede olsen2001 Nybegynder
17. juni 2009 - 23:11 #5
Tak for link... Den er jo nok noget lignende jeg er ude i...

Fallout 3 er vel også et af de lidt mere tungere spil at købe formoder jeg.

Testen er der dog ikke mere :S

Sorry!The page you requested couldn't be found
Tom's Hardware

Doh!  XD

Er der noget jeg skal være opmærksom på i forbindelse med anskaffelse af skærm? Og evt nogle anbefalinger (Her tænker jeg hvedsagligt tommer)?
Avatar billede Tranex Nybegynder
18. juni 2009 - 15:20 #6
http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-2009/Fallout-3,1173.html

Hvad angår skærm er jeg ikke meget inde i, men har set at Samsungs skærme ligger i en god pris for en 22" :)
Avatar billede Tranex Nybegynder
18. juni 2009 - 15:21 #7
Bare kopier hele linket også det der er bagved linket :)