Avatar billede Daniel.E Praktikant
16. juni 2009 - 14:24 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Konvertere PDF dokumenter til billeder

Hej :)

At konvertere en *.pdf fil til jpeg billeder, eller SWF fil som et alternativ har jeg haft problemer med.

Problemstilling:
- har kun windows miljø til rådighed
- det skal være gratis

Løsning:
-------
Har forsøgt med imagemagic, men kan ikke få det til at funke på en XP PRO med XAMPP.

Jeg er ude efter at konvertere PDF filer til enten JPG eller SWF filer.

Nogle som kan hjælpe mig videre her?

På forhånd tak :)
Avatar billede repox Seniormester
16. juni 2009 - 14:38 #1
Den eneste løsning jeg kender er imagemagick kombineret med ghostscript.

Det er sandsynligvis også den melding du vil få af andre. Tror ikke det er muligt på anden måde, medmindre du selv skriver softwaren til det.

Ydermere, så er det ikke muligt at konvertere en PDF direkte til SWF. Til det skal du først trække billederne ud af PDF'en og derefter skal du sammensætte dem til en fil. Det kunne man nemt gøre gennem ffmpeg.
Avatar billede Daniel.E Praktikant
16. juni 2009 - 14:40 #2
Ja det lyder også som det jeg har læst på nettet flere steder, imagemagick & ghostscript.

Men er det praktisk muligt at få dette til at køre på en Windows server?

Hvis du kender nogle løsninger modeller til dette, vil jeg mægtigt gerne prøve dem af :)
Avatar billede repox Seniormester
16. juni 2009 - 14:56 #3
Jeg skal ikke kunne svare på det, men hensyn til XAMP - jeg kender ikke pakken.

Men imagemagick virker fint på Windows, ligeledes gør ghostscript og ffmpeg.

Ghostscript: http://pages.cs.wisc.edu/~ghost/
ImageMagick: http://www.imagemagick.org/
ffmpeg til win: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=205275&package_id=248632
Avatar billede Daniel.E Praktikant
16. juni 2009 - 15:05 #4
hmm.. Ja det var også det jeg selv kom frem til, men efter at have forsøgt med Imagemagick flere gange, og forskellige versioner, fik jeg alle gange denne fejl besked:

convertt: Postscript delegate failed `test.pdf': No such file or directory @ pdf
.c/ReadPDFImage/611.
convertt: missing an image filename `test.jpg' @ convert.c/ConvertImageCommand/2
772.

Nævnte PDF fil ligger i roden c:\, har også prøver installation drevet, og forskellige lokationer.

Kan du fortælle mig hvad problemet er her?
Avatar billede repox Seniormester
16. juni 2009 - 15:12 #5
Hvordan ser din CLI linie ud?
Avatar billede Daniel.E Praktikant
16. juni 2009 - 15:17 #6
Hvad mener du med CLI linie?
Avatar billede Daniel.E Praktikant
16. juni 2009 - 15:18 #7
for at eksekvere imagemagic:  convert test.pdf test.jpg
Avatar billede Daniel.E Praktikant
16. juni 2009 - 15:50 #8
Bliver nød til at kigge igen i morgen.  Tak for hjælpen indtil videre, håber vi kan snakke igen senere i morgen :)
Avatar billede Daniel.E Praktikant
17. juni 2009 - 08:14 #9
Så er jeg tilbage igen..
Avatar billede repox Seniormester
17. juni 2009 - 09:01 #10
Jeg har søgt lidt frem og tilbage på nettet; det virker lidt som om at den fejlmeddelse du oplever på windows med imagemagick er en generel bug. Jeg har desværre ikke mulighed for at teste det.
Avatar billede Daniel.E Praktikant
17. juni 2009 - 11:06 #11
Det lyder som et versions problem eller noget i den dyr for mig.  Hmmm, ja det løser jo ikke så meget. :(

Giv mig et svar, så jeg kan uddele lidt points til dig, for ulejligheden :)
Avatar billede repox Seniormester
17. juni 2009 - 11:17 #12
Du burde også kraftigt overveje at hoppe på Linux istedet ;)
Avatar billede Daniel.E Praktikant
17. juni 2009 - 11:52 #13
Ja det er jeg også prøvet at overbevise min chef om :)

jeg prøver mig frem og tilbage, håber på det bedste.

Tak for hjælpen, jeg giver dig halvdelen af pointsene, for hjælpen uden en løsning :)