Avatar billede caspersilberg Nybegynder
16. juni 2009 - 00:54 Der er 6 kommentarer

Mit splinternye batteri oplader ikke?

Hej, jeg håber nogen kan hjælpe mig. Min bærbare pc:
Vega+ M30,Uniwill M30IIO, kan ikke oplade mit splinternye batteri, som jeg lige har fået ind af døren idag. Jeg udskiftede batteriet, da jeg gik ud fra at der skulle et nyt til. Men problemet er det samme. DC/Strømstikket kan sagtens køre computeren uden batteri, og der er ikke et umiddelbart et løst strømstik, og ingen umiddelbare løse forbindelser.
Da jeg fik batteriet ind af døren var der 45% power på. Det blev ved med at miste strøm, selvom strømkablet var sat til. Og nu da den er nået ned til nul, bliver den der. Den skriver at den oplader, men det gør den ikke?!??. . . Jeg undrede mig og har læst mig til at det evt kunne være et biosproblem. Så dén har jeg opdateret. Jeg har prøvet at tænde computeren kun med kabel, og så sætte batteriet til senere. Det skulle vidst nok genstarte "opladeren". Intet har indtil nu virket.

Kan et DC/Strømstik brænde af?

Kan nogen forestille sig hvad der kan være galt?

På forhånd-..... Mange tak for hjælpen =O)

Hilsen Cas

Min computer kan ses her: http://www.notebooktest.dk/review/show/10018/index.html
Avatar billede Jensen DK Novice
16. juni 2009 - 07:52 #1
Du må prøve at måle hvor meget strøm der sendes til batteriet, og så gå videre derfra.
Avatar billede caspersilberg Nybegynder
18. juni 2009 - 13:30 #2
Hvordan gør jeg det????
Avatar billede Jensen DK Novice
19. juni 2009 - 07:24 #3
Tag et voltmeter og mål på de to punkter hvor batteriet modtager strøm fra.

Du skal kun bruge svar hvis du vil lukke et spørgsmål, ellers bruger du kommentarer, når du har fået noget brugbart, kan du bede dem der har løst problemet om at lægge et svar, og så sætter du et flueben i firkanten under det farvede svar, derefter klik på opret, så er der givet point og spørgsmålet er lukket, dem du ikke giver et flueben bliver afvist.
PS. bare en oplysning
Avatar billede Jensen DK Novice
19. juni 2009 - 07:26 #4
Det kan godt være opladesystemet som er defekt.
Avatar billede cht22 Professor
23. juni 2009 - 09:00 #5
Du kan eventuelt prøve at bruge al den strøm der er på batteriet, så kan det være du kan oplade batterier bagefter. Det kan gøres ved at gøre så den bruger, så lidt strøm som muligt, sætte lydstyrken på skærmen ned, starte op i DOS-mode (evt. ved at trykke F8 når pc'en starter, hvis der er installeret Windows på pc'en), fjerne strømkilden til pc'en og derefter lade pc'en stå uden fast strømforsyning til den går ud. Forsøg derefter nogle gang at tænde pc'en uden strømforsyning tilsluttet og lad pc'en stå noget tid. Tænd pc'en gerne med maksimalt strømforbrug lige efter tilslutning af fast strømforsyning, brug gerne pc'en, så meget, som muligt, det vil sige, læsning fra harddisk, cd/dvd, slå slukning af skærm fra i Power Management, Systemstandby og så videre... Så bør der være en chance for at batteriet kan oplades.

(Samme svar er sendt til: http://www.eksperten.dk/spm/870874)
Avatar billede cht22 Professor
23. juni 2009 - 11:29 #6
Beklager stavefejlen, der skulle stå lysstyrken og ikke lydstyrken.