Avatar billede guldmand Nybegynder
15. juni 2009 - 21:49 Der er 10 kommentarer

Rensning af inficeret pc (inc. hijackthis log)

Hey Derude.

Jeg opretter denne tråd, da jeg har det problem at min pc gennem længere tid er blevet inficeret med en masse lort - virus af alle mulige arter tænker jeg.

Som en start mod løsning af mit problem, har jeg installeret CCCleaner og har løst de problemer dette program kunne finde. Jeg har afinstalleret min udløbede AVG trial version og installeret en trial version af "Kaspersky Internet Security 2009 trial". Med denne har jeg scannet hele min PC - og har herefter fundet ud af at der skulle være 3-4 forskellige trojanske heste på min pc. Men programmet kan vist kun påpege fejlen og ikke slette de inficerede filer.

Jeg har derfor taget en Hijackthis log og den ser ud som følgende:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Common Files\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 9\mentalray\satellite\raysat_3dsmax9_32server.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe
C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\HJTrenamed.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.google.co.uk/ie
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.google.co.uk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.co.uk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.google.co.uk/ie
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.google.co.uk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
O1 - Hosts: 83.140.176.146 thepiratebay.org www.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 83.140.176.148 static.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 83.140.176.150 upload.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 83.140.176.149 rss.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 83.140.176.157 captcha.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 83.140.176.156 torrents.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 77.247.176.134 tracker.thepiratebay.org open.tracker.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 77.247.176.151 tpb.tracker.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 77.247.176.153 eztv.tracker.thepiratebay.org vtv.tracker.thepiratebay.org a.tracker.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 77.247.176.154 vip.tracker.thepiratebay.org tv.tracker.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 88.80.6.166 mx.thepiratebay.org ns1.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 83.140.176.159 ns0.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 85.17.40.33 ns2.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 217.75.120.120 ns3.thepiratebay.org
O2 - BHO: IEVkbdBHO - {59273AB4-E7D3-40F9-A1A8-6FA9CCA1862C} - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2009\ievkbd.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_08\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\K-Lite Codec Pack\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [NVHotkey] rundll32.exe nvHotkey.dll,Start
O4 - HKLM\..\Run: [AVP] "C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2009\avp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [PcSync] C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_01] cmd.exe /c md "%USERPROFILE%\Local Settings\Temp" (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_02] rundll32 advpack.dll,DelNodeRunDLL32 "%SystemRoot%\System32\dllcache" (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_03] cmd.exe /c md "%SystemRoot%\System32\dllcache" (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_04] cmd.exe /C move /Y "%SystemRoot%\System32\syssetub.dll" "%SystemRoot%\System32\syssetup.dll" (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_05] rundll32 advpack.dll,LaunchINFSection nlite.inf,nLiteReg (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_06] rundll32 advpack.dll,LaunchINFSection nlite.inf,S (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: []  (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [nlpo_01] cmd.exe /c md "%USERPROFILE%\Local Settings\Temp" (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [Nokia.PCSync] C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: []  (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [Nokia.PCSync] C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: []  (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Tilføj til bannerreklameblokeringen - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2009\ie_banner_deny.htm
O9 - Extra button: Statistik over beskyttelse af webtrafik - {1F460357-8A94-4D71-9CA3-AA4ACF32ED8E} - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2009\SCIEPlgn.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1236564618546
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1\mzvkbd.dll,C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1\mzvkbd3.dll,C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1\adialhk.dll,C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1\kloehk.dll
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk - C:\Program Files\Common Files\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: Kaspersky Internet Security (AVP) - Kaspersky Lab - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2009\avp.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: mental ray 3.5 Satellite (32-bit) (mi-raysat_3dsmax9_32) - Unknown owner - C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 9\mentalray\satellite\raysat_3dsmax9_32server.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: wampapache - Apache Software Foundation - c:\wamp\bin\apache\apache2.2.11\bin\httpd.exe
O23 - Service: wampmysqld - Unknown owner - c:\wamp\bin\mysql\mysql5.1.30\bin\mysqld.exe

--
End of file - 7935 bytes

Jeg oplever også at mit GFX kort laver store fejl i grafikken, som løsning af dette har jeg prøvet at geninstallere grafik kort driveren, uden udbedring af problemet.

Jeg håber i kan hjælpe mig til at få løst problemerne.
15. juni 2009 - 22:03 #1
YFFER PYFFER - er der nogen grund til at du ikke har opdateret til M$ ServicePack3 + efterfølgende MANGE opdateringer fra WindowsUpdate ?

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...
Avatar billede guldmand Nybegynder
15. juni 2009 - 23:47 #2
Jeg har nu kørt CC clearner, downloadet og kørt Malwarebytes Anti-Maleware som beskrevet, og her er mine nuværende logs:

HJ This:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Common Files\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 9\mentalray\satellite\raysat_3dsmax9_32server.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe
C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\Program Files\HJTrenamed.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.google.co.uk/ie
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.google.co.uk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.co.uk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.google.co.uk/ie
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.google.co.uk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
O1 - Hosts: 83.140.176.146 thepiratebay.org www.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 83.140.176.148 static.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 83.140.176.150 upload.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 83.140.176.149 rss.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 83.140.176.157 captcha.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 83.140.176.156 torrents.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 77.247.176.134 tracker.thepiratebay.org open.tracker.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 77.247.176.151 tpb.tracker.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 77.247.176.153 eztv.tracker.thepiratebay.org vtv.tracker.thepiratebay.org a.tracker.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 77.247.176.154 vip.tracker.thepiratebay.org tv.tracker.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 88.80.6.166 mx.thepiratebay.org ns1.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 83.140.176.159 ns0.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 85.17.40.33 ns2.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 217.75.120.120 ns3.thepiratebay.org
O2 - BHO: IEVkbdBHO - {59273AB4-E7D3-40F9-A1A8-6FA9CCA1862C} - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2009\ievkbd.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_08\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\K-Lite Codec Pack\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [NVHotkey] rundll32.exe nvHotkey.dll,Start
O4 - HKLM\..\Run: [AVP] "C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2009\avp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [PcSync] C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_01] cmd.exe /c md "%USERPROFILE%\Local Settings\Temp" (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_02] rundll32 advpack.dll,DelNodeRunDLL32 "%SystemRoot%\System32\dllcache" (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_03] cmd.exe /c md "%SystemRoot%\System32\dllcache" (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_04] cmd.exe /C move /Y "%SystemRoot%\System32\syssetub.dll" "%SystemRoot%\System32\syssetup.dll" (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_05] rundll32 advpack.dll,LaunchINFSection nlite.inf,nLiteReg (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_06] rundll32 advpack.dll,LaunchINFSection nlite.inf,S (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: []  (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [nlpo_01] cmd.exe /c md "%USERPROFILE%\Local Settings\Temp" (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [Nokia.PCSync] C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: []  (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [Nokia.PCSync] C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: []  (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Tilføj til bannerreklameblokeringen - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2009\ie_banner_deny.htm
O9 - Extra button: Statistik over beskyttelse af webtrafik - {1F460357-8A94-4D71-9CA3-AA4ACF32ED8E} - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2009\SCIEPlgn.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1236564618546
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1\mzvkbd.dll,C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1\mzvkbd3.dll,C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1\adialhk.dll,C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1\kloehk.dll
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk - C:\Program Files\Common Files\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: Kaspersky Internet Security (AVP) - Kaspersky Lab - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2009\avp.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: mental ray 3.5 Satellite (32-bit) (mi-raysat_3dsmax9_32) - Unknown owner - C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 9\mentalray\satellite\raysat_3dsmax9_32server.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: wampapache - Apache Software Foundation - c:\wamp\bin\apache\apache2.2.11\bin\httpd.exe
O23 - Service: wampmysqld - Unknown owner - c:\wamp\bin\mysql\mysql5.1.30\bin\mysqld.exe

--
End of file - 7889 bytes

Malwarebytes Anti-Malware:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.37
Database version: 2284
Windows 5.1.2600 Service Pack 2

mbam-log-2009-06-15 (23-41-44).txt

Scan type: Full Scan (C:\|D:\|E:\|G:\|)
Objects scanned: 230542
Time elapsed: 1 hour(s), 14 minute(s), 13 second(s)

Memory Processes Infected: 0
Memory Modules Infected: 0
Registry Keys Infected: 0
Registry Values Infected: 1
Registry Data Items Infected: 4
Folders Infected: 0
Files Infected: 0

Memory Processes Infected:
(No malicious items detected)

Memory Modules Infected:
(No malicious items detected)

Registry Keys Infected:
(No malicious items detected)

Registry Values Infected:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\ForceClassicControlPanel (Hijack.ControlPanelStyle) -> Quarantined and deleted successfully.

Registry Data Items Infected:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\Folder\Hidden\SHOWALL\CheckedValue (Hijack.System.Hidden) -> Bad: (0) Good: (1) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\AntiVirusDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\FirewallDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\UpdatesDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Folders Infected:
(No malicious items detected)

Files Infected:
(No malicious items detected)

................ mht spørgsmålet omkring opdatering af windows kan jeg kun sige at det ved jeg ikke, jeg har haft pcen lånt ud... Kan jeg opdatere windows nu, eller skal der først renses yderligere?
16. juni 2009 - 06:48 #3
Der er vist et eller anden kludder med din Nvidia skærmkort driver. Du bør geninstall den...

M$ ServicePack3 til XP -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da - gem et passende sted.
Afbryd fra Internettet.
Install SP3 pakken.
Genstart.
Tilslut Internettet
http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da - hent ALLE opdateringer...
Incl IE8 + WMP11 + ...

Gerne en frisk Log derefter...
Avatar billede guldmand Nybegynder
16. juni 2009 - 10:28 #4
Når jeg prøver at installere servicepack 3 til xp siger den:

Service Pack 3 Installationsfejl

Installationsprogrammet kan ikke opdatere Windows XP-filerne, da sproget, der er installeret på computeren er forskelligt fra opdateringens sprog.

"ok"

Hvad gør jeg ?

Mht Driveren til mit gfx kort har jeg gen-installeret den igår til nyeste driver fra nvidia.com (en beta).. Hvis jeg skal geninstallere igen, skal jeg så hente den fra nvidia.com igen, eller skal jeg hente den fra dell.com?

Jeg har en dell xps m1710 laptop med et GeForce Go 7900 GS graffikkort.
16. juni 2009 - 11:23 #5
Avatar billede guldmand Nybegynder
16. juni 2009 - 14:39 #6
Så fik jeg installeret SP3 + diverse opdateringer.

således ser min HJ log nu ud:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Common Files\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorsvw.exe
C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 9\mentalray\satellite\raysat_3dsmax9_32server.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\HJTrenamed.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.google.co.uk/ie
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.google.co.uk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.co.uk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.google.co.uk/ie
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.google.co.uk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
O1 - Hosts: 83.140.176.146 thepiratebay.org www.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 83.140.176.148 static.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 83.140.176.150 upload.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 83.140.176.149 rss.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 83.140.176.157 captcha.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 83.140.176.156 torrents.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 77.247.176.134 tracker.thepiratebay.org open.tracker.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 77.247.176.151 tpb.tracker.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 77.247.176.153 eztv.tracker.thepiratebay.org vtv.tracker.thepiratebay.org a.tracker.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 77.247.176.154 vip.tracker.thepiratebay.org tv.tracker.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 88.80.6.166 mx.thepiratebay.org ns1.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 83.140.176.159 ns0.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 85.17.40.33 ns2.thepiratebay.org
O1 - Hosts: 217.75.120.120 ns3.thepiratebay.org
O2 - BHO: IEVkbdBHO - {59273AB4-E7D3-40F9-A1A8-6FA9CCA1862C} - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2009\ievkbd.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_08\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\K-Lite Codec Pack\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [NVHotkey] rundll32.exe nvHotkey.dll,Start
O4 - HKLM\..\Run: [AVP] "C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2009\avp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [PcSync] C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_01] cmd.exe /c md "%USERPROFILE%\Local Settings\Temp" (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_02] rundll32 advpack.dll,DelNodeRunDLL32 "%SystemRoot%\System32\dllcache" (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_03] cmd.exe /c md "%SystemRoot%\System32\dllcache" (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_04] cmd.exe /C move /Y "%SystemRoot%\System32\syssetub.dll" "%SystemRoot%\System32\syssetup.dll" (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_05] rundll32 advpack.dll,LaunchINFSection nlite.inf,nLiteReg (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_06] rundll32 advpack.dll,LaunchINFSection nlite.inf,S (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: []  (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [nlpo_01] cmd.exe /c md "%USERPROFILE%\Local Settings\Temp" (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [Nokia.PCSync] C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: []  (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [Nokia.PCSync] C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: []  (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Tilføj til bannerreklameblokeringen - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2009\ie_banner_deny.htm
O9 - Extra button: Statistik over beskyttelse af webtrafik - {1F460357-8A94-4D71-9CA3-AA4ACF32ED8E} - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2009\SCIEPlgn.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1236564618546
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1\mzvkbd.dll,C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1\mzvkbd3.dll,C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1\adialhk.dll,C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1\kloehk.dll
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk - C:\Program Files\Common Files\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: Kaspersky Internet Security (AVP) - Kaspersky Lab - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2009\avp.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: mental ray 3.5 Satellite (32-bit) (mi-raysat_3dsmax9_32) - Unknown owner - C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 9\mentalray\satellite\raysat_3dsmax9_32server.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: wampapache - Apache Software Foundation - c:\wamp\bin\apache\apache2.2.11\bin\httpd.exe
O23 - Service: wampmysqld - Unknown owner - c:\wamp\bin\mysql\mysql5.1.30\bin\mysqld.exe

--
End of file - 8444 bytes

What now :)?
Har ikke installeret ny gfx driver da jeg stadig ikke ved hvilken jeg bør vælge...

Mvh guldmand
16. juni 2009 - 19:14 #7
Ellers nydeligt...
Avatar billede guldmand Nybegynder
16. juni 2009 - 19:45 #8
dvs at min pc er ren nu ?
18. juni 2009 - 10:19 #9
(I oprydnings tegn...) Afinstall
* Bonjour-tjeneste (Bonjour Service)

Genstart normalt...

Jeg ka' ikke li' disse linier - derfor Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_01] cmd.exe /c md "%USERPROFILE%\Local Settings\Temp" (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_02] rundll32 advpack.dll,DelNodeRunDLL32 "%SystemRoot%\System32\dllcache" (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_03] cmd.exe /c md "%SystemRoot%\System32\dllcache" (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_04] cmd.exe /C move /Y "%SystemRoot%\System32\syssetub.dll" "%SystemRoot%\System32\syssetup.dll" (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_05] rundll32 advpack.dll,LaunchINFSection nlite.inf,nLiteReg (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nlpo_06] rundll32 advpack.dll,LaunchINFSection nlite.inf,S (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: []  (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [nlpo_01] cmd.exe /c md "%USERPROFILE%\Local Settings\Temp" (User 'NETWORK SERVICE'

Genstart normalt...

------------------------------------------------------------------------

Ta' en oprydning med nævnte CCleaner...

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede guldmand Nybegynder
31. marts 2010 - 11:18 #10
Jeg kan ikke huske det givne problem. Men er ret sikker på at du afhjalp mine problemer "karise_larry". Hvis du indgiver et svar, giver jeg dig dine points.