Avatar billede lholmquist Nybegynder
15. juni 2009 - 21:04 Der er 7 kommentarer

PSU udskiftet, men PC vil stadig ikke boote..

Jeg har problemer med en PC som ikke vil boote. For nogen tid siden oprettede jeg et spørgsmål her på eksperten og konkluderede at fejlen skyldes min PSU. Den er nu skiftet, men PC'en vil stadig ikke boote.

Se den oprindelige fejlbeskrivelsen her: http://www.eksperten.dk/spm/873951#reply_7381380

Da jeg skiftede PSU'en opdagede jeg, at det ikke hjalp. Det viste sig, at PC'en kontinuerligt rebooter når jeg har forbundet det ekstra 4-pin strømkabel til MB'et. Hvis jeg ikke tilslutter dette, så starter PC'en og den lader til at kører som den skal. MEN der er ikke noget billede på skærmen ("no input").

Jeg vil meget gerne have hjælp til at finde den komponent som fejler.
Avatar billede drenriza Nybegynder
15. juni 2009 - 22:04 #1
Har du prøvet (for at udelukke det helt) at låne et mb og sætte det til?

Hvis det viser sig at være den kan du jo så prøve at flash en bios af ny version.
Avatar billede lholmquist Nybegynder
16. juni 2009 - 00:04 #2
Hmm nej. Jeg kan godt nok heller ikke lige komme i tanke om nogle af mine venner som skulle ligge inde med et MB som de ikke selv bruger. Er der ikke en "lettere" måde at teste det på?
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. juni 2009 - 01:25 #3
Du har ikke mulighed for at komme ind i bios opsætningen, og loade factory defaults ?
Avatar billede drenriza Nybegynder
16. juni 2009 - 09:20 #4
Du skal jo heller ikke låne det af dine venner over længere tid. Når en af dem lige kommer forbi en dag.Så spørg om de ikke lige kan tage deres mb med. Så mens han er der kan i lige teste det og når han går igen tager han det hjem under armen igen.
Avatar billede lholmquist Nybegynder
17. juni 2009 - 08:57 #5
dragonknight: Nej, jeg ser ikke på skærmen at BIOS loader. Når jeg starter PC'en kan jeg se&høre at blæserne kører og at der er strøm på GFX kortet - der er ikke noget output på skærmen.

drenriza: Mine venner er ikke pc interesserede. Så hvis de har noget, så er det en Macbook. Det hjælper mig desværre ikke. Hvis jeg blot kan slå fast om det er MB eller evt. GFX kortet som fejler, så køber jeg et nyt.
Avatar billede drenriza Nybegynder
17. juni 2009 - 10:48 #6
Hvad for en processor samt gfx har du?
Avatar billede lholmquist Nybegynder
20. juni 2009 - 13:26 #7
Core2Duo E6400 og Radeon x1950.