Avatar billede DenNyePerson Nybegynder
15. juni 2009 - 18:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

oprettelse at domæne på server 2008

Hej med jer.
er ny her så undskyld hvis jeg virker forvirret.
Jeg har lige anskaffet windows server 2008, og er kørt død i det, da jeg ikke kan finde hovede eller hale i det.
Mit problem er at jeg vil oprette en server, som man kan logge på fra alle computere i hjemmet. (som ved virksomheder og skole-computere).

Håber en kan komme med en guide på hvordan man kan oprette dette, og spørg endelig hvis i ikke kan se hvad jeg mener.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. juni 2009 - 19:33 #1
Du starter med at installerer serveren. herefter køre du kommandoen dcpromo der laver serveren om til en domænekontroller.

Efterfølgende kan du installerer de roller du har behov for via server manageren. Dcpromo installerer de nødvendige roller for at den kan køre som domæne Kontroller.

Jeg vil foreslå at du køre nogle prøveløb hvor du gennemføre det hele da der er nogle spørgsmål du skal tage stilling til som domæne navn m.m.
Avatar billede DenNyePerson Nybegynder
16. juni 2009 - 16:00 #2
Så er det ordnet.
Men kan ikke se nogen forskel på mit netværk, og ingen af comouterne kan se den server :S
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
17. juli 2009 - 11:12 #3
Har du meldt computerne ind i det nye AD, oprettet brugere, logon scripts mm.?