Avatar billede hansdam Nybegynder
14. juni 2009 - 22:53 Der er 2 kommentarer

Data overflod

Dav

Jeg er ved at lave et lille musikprogram. Jeg er nået til et punkt hvor jeg skal have importeret en masse musikinformationer og lagt dem ind i min database.

Det er bare sådan, at hvis jeg informationerne fra mange filer (5000-9000) på en gang, så crasher mit program.

Jeg er langt fra erfaren c# programmør, så det kunne være rart med nogle hints til hvilke områder af programmeringssproget jeg skal kigge nærmere på, for at jeg kan løse mit problem.

Det kunne være fedt at få en progressbar, som viser processen (hvor langt den er kommet etc).

Forslag?
Avatar billede ebusiness Nybegynder
15. juni 2009 - 01:54 #1
Det her siger jeg uden at vide noget som helst specifikt om C#, det er nok ikke så meget programmeringssproget som det er din måde at bruge det på du skal kigge på.

Får du lukket filerne ordentligt når du har læst i dem? Det er en ganske typisk begynderfejl at glemme at lukke dem ordentligt, og typisk virker programmet alligevel, der er dog grænser for hvor mange filer du kan åbne på en gang.

Det kan også være så mange andre ting der er galt, men kig lidt på filhåndteringen, og tjek hvorledes dit programs ramforbrug udvikler sig under kørslen.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2009 - 08:34 #2
Hvilken fejl faar du ?

Og maa vi se en lille stump kode ?