Avatar billede Karlstad Nybegynder
14. juni 2009 - 21:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af harddiske!

Foreløbig har jeg et build der ser således ud:

Kabinet: Antec TwelveHundred

CPU: Core i7 I7-920 8 MB (Intel Boxed)

Bundkort: ASUS Rampage II GENE Republic of Gamers

RAM: Corsair - Twin3X 3x2048MB DDR3, PC10666 DDR1333

Skærm: BenQ 24" - G2400WD

Strømforsyning: DeZen SCP850LN-TPBL2 http://shg.dk/p/820250

grafikkort: ASUS ENGTX295/2DI/1792MD3 (1.75 GB)

Processorkøler: Noctua NH-U12P Special Edition 1366 - 497

Jeg mangler at finde harddiske, dvd-drev, og netkort.

Jeg skal bruge en god og hurtigt harddisk til styresystemet. Den behøver ikke være den største på markedet, der skal blot være rigeligt plads til styresystem og skal den gerne være hurtig.

Derudover skal jeg ved siden af bruge en anden harddisk, som hovedsagligt skal benyttes til lagring af data, spil osv.

Jeg har haft svært ved at finde de rigtige HDD, derfor spørger jeg efter jeres hjælp :)

Derudover skal jeg have et DVD-drev i sort!, samt et netkort...

Er der andre mangler eller noget i synes, så vær velkommen til at fortælle mig om dette :)

På forhånd tak!
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. juni 2009 - 23:05 #1
Til OS: http://www.shg.dk/p/2119234 eller http://www.shg.dk/p/2115872

Til data: http://www.shg.dk/p/2122023, men hvis du vil køre 24 - 7 så denne http://www.shg.dk/p/2108399
Hvis 1 TB ikker er nok, så har WD også en på 1,5 TB og 2 TB.
Avatar billede Karlstad Nybegynder
15. juni 2009 - 00:49 #2
Ser umiddelbart fint ud, så vidt jeg kan se :) Tak... Andre der har nogle forslag? Evt. til hvilket DVD-drev jeg skal tage samt netkort?
Avatar billede justrace Novice
15. juni 2009 - 07:24 #3
LiteOn DVD-drev plejer at væreret gode. Hvad skal du bruge et netkort til?
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. juni 2009 - 08:48 #4
Der er indbygget Giganetkort ? ?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
15. juni 2009 - 08:52 #5
Overvej flere diske i en RAID configuration. http://da.wikipedia.org/wiki/RAID
Det her ser også spændende ud:
http://www.tomshardware.com/reviews/short-stroking-hdd,2157.html
Avatar billede Karlstad Nybegynder
15. juni 2009 - 17:51 #6
Jeg har en router, til trådløs internet. Det kan jeg lige så godt udnytte istedet for altid at have kabel. Men det er self ikke et must, da jeg sagtens kan køre med kabel.. Ku bare være meget rart at slippe for det åndsvage kabel hehe ;)

Jeg har kigget på Pioneer DVR 216DBK (Sort), og synes ikke den ser helt gal ud til 200 kr. ca. Der er vel ikke de store forskelle på drevene?

Jeg venter lidt med at købe flere drev. Det er ikke en nødvendighed for mig, og derfor vil jeg lige vente lidt med det, da jeg allerede er oppe og bruge omkring 15.000. Så om lidt tid, så kan det være :)

Hvis jeg skal have nogle flere og køre RAID configuration, skal jeg så også ud og købe mig en RAID controller eller hvordan?

Og ja interessant med den teknik der, men tror jeg holder mig fra det indtil videre :)
Avatar billede justrace Novice
15. juni 2009 - 18:10 #7
Trådløst er noget fanden har opfundet til bærbare, og er helt fint hvis man lige skal have den med ud i køkkenet eller lign., men ellers er det irriterende, bøvlet kryptering, og den evindelige snak om sikkerhed.

Bortset fra det, laver netgear nogle helt ok WiFi-netkort til PCIe.

Pioneer drevet er helt fint.

Der er RAID-controller på kortet.
Avatar billede Karlstad Nybegynder
16. juni 2009 - 00:07 #8
Det har jeg efterhånden også fundet ud af, da jeg måtte kæmpe de første 3 måneder med forbindelsen, der hele tiden smed mig af under download, og løsningen var at begrænse hvor meget at linjen jeg bruger, så nu udnytter jeg ikke de 20/2 fuldt ud, pænt skidt.. Men thats life, må tilbage til kabel ;)

Jeg tror sku jeg er ved at være i hus med det hele, så nu vil jeg bestille delene. Super tak for alt hjælpen!
Avatar billede justrace Novice
16. juni 2009 - 00:17 #9
Var så lidt. En af grundene til jeg også bruger kabel er min lille 100/100 forbindelse. :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. juni 2009 - 01:08 #10
Derfor ikke.
Avatar billede Karlstad Nybegynder
16. juni 2009 - 01:09 #11
W000t. Hvilken udbyder kan tilbyde det? Lyder som noget jeg må have fingre i :)
Avatar billede Karlstad Nybegynder
16. juni 2009 - 01:23 #12
justrace smid et svar i det andet indlæg, så du kan få points for din hjælp :)
Avatar billede justrace Novice
16. juni 2009 - 08:22 #13
Det er noget privat der leverer, og ikke en af de "kommercielle" som TDC og alle de andre.