Avatar billede ravnborg Nybegynder
14. juni 2009 - 21:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Stavekontrol finder ikke stavefejl: office 2007

Når jeg kører stavekontrollen finder den ikke stavefejl.
Når stavekontrollen er gennemkørt får jeg beskeden:

Stave- og gramatikkontrollen er fuldført.
Tekst formateret som (ingen korrektur) blev ignoretet.

Hvordan fjerner jeg denne formatering, sådan at stavekontrollen igen virker??
Avatar billede genbrugshallen Nybegynder
14. juni 2009 - 21:16 #1
er lige med på en lytter da jeg har samme problem ?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
14. juni 2009 - 22:22 #2
Der er flere muligheder. Første tjek:

Marker hele teksten (Ctrl+A).
Klik på knappen "Sprog" (der står måske "Dansk") i statuslinjen i bunden af Word-vinduet for at åbne dialogboksen "Angiv sprog".  Hvis du ikke kan se en sprogknap, så højreklik i statuslinjen og vælg Sprog i den liste, der vises.  Er "Kontroller ikke stavning eller grammatik" slået til? Eller vises der en grøn firkant i afkrydsningsfeltet (betyder at indstillingen er slået til for dele af det markerede)? Hvis det er tilfældet, så slå indstillingen fra. Sørg også for at det ønskede sprog er valgt. Klik på knappen "Standard" og klik på "Ja", når du bliver spurgt, om indstillingen skal gælde alle nye dokumenter. Klik OK i det to dialogbokse.

Word laver ikke stavekontrol i tekst, hvor den pågældende indstilling er slået til.

Løser det problemet? Ellers må der andre ting til.
Avatar billede ravnborg Nybegynder
14. juni 2009 - 22:41 #3
Jeg fandt også det her på nettet:
http://office.microsoft.com/da-dk/word/HA101191061030.aspx

Så vidt jeg kan se er det så godt det samme som lene-fredborg skriver.

Og nu virker det :-)

lene-fredborg opret lige et svar
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
14. juni 2009 - 22:59 #4
Godt at du fik det løst.
Avatar billede genbrugshallen Nybegynder
15. juni 2009 - 06:43 #5
tak