Avatar billede rune_daub Nybegynder
14. juni 2009 - 20:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hosting firma

Hej
Jeg har kigget rundt på nettet for at finde et fornuftigt www hosting firma med rimelige priser.
Jeg har ikke brug for det store:
- 1GB plads
- Ftp adgang
- Mulighed for mit eget domæne.

Jeg er ikke lige frem prof, så alt vedrørende aspx, frontpage extensions and what ever... er lige meget. Den skal bare kunne håndtere ganske almindelige .htm sider.

Og så skal det være noget som I kan anbefale. Pris er ikke det vigtigste.

Og nej.. jeg forventer ikke skamrosning af de enkelte firmaer, eller reklame.. Jeg har bare brug for lidt guiding i hvilket firma er et godt firma :D
Avatar billede mstorgaard Praktikant
14. juni 2009 - 20:13 #1
Jeg har haft gode erfaringer med Surftown og Gigahost og knap så gode erfaringer med Web10.

I øjeblikket bruger jeg Gigahost, og den fungerer for mig utrolig godt. Jeg har vel 10-15 domæner liggende på den, og der er pt. over 5 GB plads til 20 kr/måneden.
Men jeg har også kun haft gode erfaringer med Surftown. De tilbød i hvert fald dengang kun ét domæne per webhotel, hvilket fik mig til at skifte.
Web10 synes jeg bare generelt kørte dårligt, og kontrolpanelet var langt fra optimalt.
Avatar billede nemlig Professor
14. juni 2009 - 20:16 #2
Der findes jo et hav af forskellige hosting-firmaer - specielt hvis prisen er en sekundær parameter.

Måske du skal skrive lidt mere om dine behov?

Har du eksempelvis behov for at kunne få tlf-support eller er det ikke afgørende.

Hvis ikke afgørende, har jeg gode erfaringer med www.web2u.dk, som koster 5 kr. i måneden. Køb af domænenavn sker via www.gratisDNS.dk og kan virke besværligt, hvis du ikke har prøvet det før.
Der findes også webhoteller, som er helt gratis.

Hvis du vil betale og få en god service, har jeg kun hørt godt om www.scannet.dk.
www.wannafind.dk kan jeg også anbefale.
Avatar billede rune_daub Nybegynder
14. juni 2009 - 20:24 #3
Jeg er ikke ude hos scannet løsninger og heller ikke helt noget web2u. Jeg har lige været inde og se på deres hjemmesider.
Jeg er faldet over sådan nogle som hostpaq.dk og ser også på gigahost.dk som jo minder meget om hinanden.
Jeg går ud fra at de priser som de skriver kun er for selve hostingen og at jeg derfor skal betale for domænet ud over det.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
14. juni 2009 - 20:27 #4
Hos Gigahost koster et domæne 123,75 i oprettelse og derefter 45,- per år (.dk-domæner).
Avatar billede bmpi Nybegynder
14. juni 2009 - 21:52 #5
Jeg har brugt http://one.com i flere år til mine små sider, og er meget tilfreds. Det er meget sjældent at jeg oplever dårlig performance eller ustabilitet.

Selv en enkelt side med 1000+ daglige besøgende har jeg hostet hos one.com til kun 11,-/mdr, og mærker kun forholdsvis sjældent til problemer.
Avatar billede nemlig Professor
14. juni 2009 - 22:01 #6
Jeg har også et par sider kørende hos one.com.
Jeg er stort set tilfreds med hastigheden og muligheden for 24-timers live-chat support.
Deres MySQL kører dog til tider meget langsom.
Avatar billede rune_daub Nybegynder
16. juni 2009 - 00:05 #7
Det blev gigahost.. så point går til mstorgaard.. Skriv et svar.. og tak for hjælpen alle.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
16. juni 2009 - 00:13 #8
Her er et svar.

Og jeg er da glad for, at jeg kunne hjælpe.