Avatar billede zubmit Nybegynder
13. juni 2009 - 17:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HijackThis log

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Norman\Npm\Bin\Elogsvc.exe
C:\Programmer\Norman\Ngs\Bin\Nprosec.exe
C:\Programmer\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe
C:\Programmer\Norman\npm\bin\nvoy.exe
C:\Programmer\LevelOne WNC-0301\WlanCUGina.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\Disk Cleaner\DiskCleanerService.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
c:\Programmer\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Binn\sqlservr.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Registry Helper\RegistryHelperService.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\Norman\Npm\Bin\ZLH.EXE
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\HP\ToolBoxFX\bin\HPTLBXFX.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\HP\HP UT\bin\hppusg.exe
C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools Lite\daemon.exe
C:\Programmer\Disk Cleaner\DiskCleaner.Exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Rockstar Games\Rockstar Games Social Club\1_1_3_0\RGSC.exe
C:\Programmer\LevelOne WNC-0301\WlanCU.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Programmer\Norman\Npm\Bin\scheduler.exe
C:\Programmer\Norman\Npm\Bin\Njeeves.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Norman\nse\bin\NSESVC.EXE
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\Programmer\Norman\Nvc\Bin\Nip.exe
c:\WINDOWS\Microsoft.Net\Framework\v3.0\WPF\PresentationFontCache.exe
C:\Programmer\Norman\Nvc\Bin\cclaw.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jucheck.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/ig?hl=da
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\5.1.1309.3572\swg.dll
O2 - BHO: Google Dictionary Compression sdch - {C84D72FE-E17D-4195-BB24-76C02E2E7C4E} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_A8904FB862BD9564.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] "C:\Programmer\Norman\Npm\Bin\ZLH.EXE" /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Programmer\Fælles filer\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [HPPQVideo] "C:\Programmer\HP\ScheduledLaunch\HP Color LaserJet CM1312 MFP Series\bin\hppschlnch.exe" -r SOFTWARE\Hewlett-Packard\ScheduledLaunch\CLJ_CM1312_MFP_Series -f PQOptimizerVideo.xml -o remindLater
O4 - HKLM\..\Run: [ToolBoxFX] "C:\Programmer\HP\ToolBoxFX\bin\HPTLBXFX.exe" /enum:on /alerts:on /notifications:on /fl:on /fr:on /appData:on /tmcp:on
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPUsageTracking] "C:\Programmer\HP\HP UT\bin\hppusg.exe" "C:\Programmer\HP\HP UT\"
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt] C:\Programmer\Brother\Brmfl05a\BrStDvPt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter2.0] C:\Programmer\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [RGSC] C:\Programmer\Rockstar Games\Rockstar Games Social Club\RGSCLauncher.exe /silent
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Programmer\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [DeskSpace] C:\Programmer\DeskSpace\deskspace.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Registry Helper] "C:\Programmer\Registry Helper\RegistryHelper.Exe" /boot
O4 - HKCU\..\Run: [Disk Cleaner] "C:\Programmer\Disk Cleaner\DiskCleaner.Exe" /boot
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Statusmonitor.lnk = C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
O4 - Global Startup: Wireless LAN Utility.lnk = C:\Programmer\LevelOne WNC-0301\WlanCU.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1225810007328
O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} (Java Runtime Environment 1.6.0) - http://dl8-cdn-03.sun.com/s/ESD5/JSCDL/jdk/6u10/jinstall-6u10-windows-i586-jc.cab?e=1225812018611&h=448ad632fe2a40da88a77c3480b2c9de/&filename=jinstall-6u10-windows-i586-jc.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{35E17DD7-5D45-4977-8BA0-FE380352577C}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Filter: x-sdch - {B1759355-3EEC-4C1E-B0F1-B719FE26E377} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_A8904FB862BD9564.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Disk Cleaner Service - SafeApp Software, LLC - C:\Programmer\Disk Cleaner\DiskCleanerService.exe
O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\Npm\Bin\Elogsvc.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\Npm\Bin\Njeeves.exe
O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Security service (NPROSECSVC) - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\Ngs\Bin\Nprosec.exe
O23 - Service: Norman Scanner Engine Service (nsesvc) - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\nse\bin\NSESVC.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Unknown owner - C:\Programmer\Norman\Npm\Bin\Nvcsched.exe (file missing)
O23 - Service: Norman Resource Provider (NVOY) - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\npm\bin\nvoy.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Registry Helper Service - SafeApp Software, LLC - C:\Programmer\Registry Helper\RegistryHelperService.exe
O23 - Service: Norman Scheduler Service (Scheduler) - Norman ASA - C:\Programmer\Norman\Npm\Bin\scheduler.exe

--
End of file - 12030 bytes
Avatar billede zubmit Nybegynder
13. juni 2009 - 17:29 #1
Nogle upassende pornografiske sider bliver ved med at poppe op?
13. juni 2009 - 20:30 #2
Ved du selv hvad disse 'programmer' er ->

O4 - HKCU\..\Run: [DeskSpace] C:\Programmer\DeskSpace\deskspace.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Registry Helper] "C:\Programmer\Registry Helper\RegistryHelper.Exe" /boot
O4 - HKCU\..\Run: [Disk Cleaner] "C:\Programmer\Disk Cleaner\DiskCleaner.Exe" /boot

(Afinstall dem!!!)

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...
Avatar billede zubmit Nybegynder
17. januar 2011 - 00:51 #3
tak
19. januar 2011 - 22:50 #4
Øhhh - nå ?