Avatar billede mikkelsune Nybegynder
13. juni 2009 - 13:14 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Stofanet - IP problemer

Jeg har lige købt Stofas "PlusPakke Large".
Der skulle ifølge stofa være 5 ip-adresser med i pakken, men jeg kan kun komme op og tilslutte 4 enheder. Der er altid problemer med at femte enhed ikke får en ip adresse, ligemeget hvilken rækkefølge jeg tænder i.
Jeg har følgende ting der opbruger ip-adresser: Zaptor, computer, playstation3, Diskstation, kærestes pc.
Det hele er sat til et trådløst accesspoint, som så sidder til stofas kabeltv/bredbånds router.
Jeg har ringet til Stofa, men de fortæller at det må være en fejl på mit eget udstyr og det er p.t ikke muligt at købe sig til mere end 5 adresser.

Er der nogle mulighed for jeg kan få 5 eller flere adresser? og kan det muligvis være at den manglende adresse skyldes at der følger et IP-telefoni abonoment med i pakken, som så har reserveret en adresse også?
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2009 - 15:03 #1
Jeg er ikke helt sikker på hvor mange af Stofanets enheder som er inkluderet i de 5 IP-adresser, men du får lige min opsætning som virker med alle de enheder jeg vil sætte på.

Fra Stofanets kabelmodem har jeg tilsluttet en alm switch. I switchen har jeg tilsluttet Zaptorboks, IPtelefon og en trådløs router. I routeren sidder så "min egne" apparater og computere (p.t. 4 forskellige afspillere og 3 trådløse computere). Dem sammensætning virker fint og antallet af apparater er kun begrænset til det antal IP-adresser som min router kan smide fra sig.

Jeg havde på et tidspunkt også problemer med det. Dengang havde jeg forbundet IP-telefonen direkte til kabelmodemmet og i dens anden lan port switchen og derfra videre til resten. Jeg ved ikke hvorfor det skulle give problemer (sådan pljerer tdc's udstyr vistnok at skulle sættes op)
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2009 - 15:04 #2
P.S. Den trådløse router's macadresse er tilmeldt "always on" hos Stofanet. Det tror jeg er vigtigt for at de apparater som er tilsluttet den altid er på nettet.
Avatar billede mikkelsune Nybegynder
13. juni 2009 - 16:43 #3
Super.. tak for hjælpen, det virkede sgu! kan ik helt forstå hvorfor den anden opsætning ikke skulle virke, men bare det kører, så jeg glad :)
hvis du lige poster et svar, så skal du få dine point
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2009 - 21:00 #4
Det giver tilsyneladende noget ip-konflikt, men jeg har ikke fundet svar på hvad. Det har Stofa's support åbenbart heller ikke...

Tager du ikke lige nogle af de point tilbage, ikke at jeg går op i det, men sat i ekspertens pointsystemsperspektiv var det jo bare noget jeg tilfældigvis havde oplevet selv og ikke i nærheden af svært, jeg kan ikke engang besvare dit spørgsmål, kun videregive en løsning på det :-)
Avatar billede mikkelsune Nybegynder
14. juni 2009 - 12:42 #5
jo, har du nok ret i - 30 point skulle svare til Medium
Avatar billede mikkelsune Nybegynder
14. juni 2009 - 12:43 #6
.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2009 - 13:04 #7
Tak for points. Håber din opsætning spiller stabilt fremover.