Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2009 - 13:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PDF-filer - kopibeskyttelse

En af mine venner skriver diskografier om kunstnere.

Han er ved at lægge an til at sælge dem som PDF filer via en webshop. Jeg har sat ham i gang med at bruge DocuDesk: DeskPDF. Dette program virker helt tilfredsstillende til formålet.

Now: Hvordan kopibeskytter man PDF-filer?

Jeg er med på at al kopibeskyttelse kan brydes, men da prisen per udgivelse bliver højst et par US dollars, skal det blot gøres lidt besværligt :-)

Er der nogen som har forslag?
Avatar billede DjarnisX Nybegynder
13. juni 2009 - 15:31 #1
I Adobe Acrobat Pro kan du under "Advanced" -> "Security" sætte forskellige sikkerhedsniveauer ... Måske det er noget der kan bruges?
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2009 - 08:36 #2
Hmmm.... 5.200 kr. er ikke en option til dette formål.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2009 - 18:32 #3
Lukker nu, da jeg ikke synes jeg har fået et brugbart svar.
Eller tak for dit indspark!