Avatar billede grave Nybegynder
09. juli 2001 - 22:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

console.log

hvordan kan jeg lave en console.log fil ??
jeg vil kun have det output der kommer ud på /dev/console. kan det gøres via syslogd ???
Avatar billede seider Nybegynder
12. juli 2001 - 22:16 #1
har du brugere der loger på med en consol ?

eller er det lat der komme fra tastaturet du vil have loget ?

jeg ved hvro din log liger, men det hjælper jo ikke meget, har altid troet at den bare loged \"remote term acc\"
Avatar billede grave Nybegynder
14. juli 2001 - 16:52 #2
det er en headless server jeg har kørende. og vil gerne have logget min console
Avatar billede grave Nybegynder
14. juli 2001 - 16:53 #3
det er ALT hvad der kommer ud på console jeg vi have logget
Avatar billede per.j Nybegynder
14. juli 2001 - 18:24 #4
alt der bliver skrevet ud til /dev/console , vil normalt også blive logget i /var/log/messages,
men eller kan du sætte det op i syslog.conf hvor der vil være en linje der hedder kernel.* /dev/console , her kan du pege på en file istedtfor , så der kommer til at stå kernel.* /var/log/console.log
Avatar billede per.j Nybegynder
14. juli 2001 - 18:24 #5
og husk at genstart syslogd
Avatar billede grave Nybegynder
17. juli 2001 - 17:03 #6
hvis jeg laver en echo hej > /dev/console kommer der ikke noget i console.log ......