Avatar billede ninakaroline Nybegynder
11. juni 2009 - 09:08 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

System krav til spil...

Hej :-) Min lillesøster vil virkelig gerne have sims 3... Men jeg er i tvivl om hvorvidt min bærbar (som hun skal spille det på) kan "trække" det. Jeg har læst indlæg om folk, der havde en relativ ny computer (1 år) som ikke kunne trække sims 3. Så før hun køber det, vil VI virkelig blive glad, hvis en af jer måske ville kigge på min computer via nettet for at se om den opfylder de krav der er til den.. (Jeg har selv været ved det, men jeg er en dør det sådan noget)... På forhånd tak.

Min computer hedder: HP Pavilion dv7 (Notebook PC) VISTA HOME PREMIUM

Her er kravene til spillet.

TIL WINDOWS VISTA
2,4 GHz P4-processor eller tilsvarende
1,5 GB RAM
128 MB grafikkort med understøttelse af Pixel Shader 2.0
Microsoft Windows Vista Servicepakke 1
Mindst 6,1 GB ledig harddiskplads med mindst 1 GB yderligere plads til brugermateriale og gemte spil.
På computere med indbygget grafikchipsæt og Windows skal spillet bruge mindst:
Integreret Intel-chipsæt, GMA 3-serien eller derover.
2,6 GHz Pentium D-processor, 1,8 GHz Core 2 Duo eller tilsvarende
0,5 GB yderligere RAM

Windows-understøttede grafikkort
NVIDIA GeForce-serien
FX 5900, FX 5950
7200, 7300, 7600, 7800, 7900, 7950
9300, 9400, 9500, 9600, 9800
G100, GT 120, GT 130, GTS 150
GTS 250, GTX 260, GTX 280, GTX 285, GTX 295
ATI Radeon™-serien
X300, X600, X700, X800, X850
X1300, X1600, X1800, X1900, X1950
Intel® Graphics Media Accelerator (GMA)
GMA 3-serien, GMA 4-serien
Laptop-versioner af disse chipsæt vil muligvis fungere, men de vil køre langsommere. Selvstændige kort, der bliver installeret i ældre PCI-porte (ikke PCIe, PCIx eller AGP), såsom visse GeForce FX-varianter, vil køre dårligt.
Integrerede chipsæt, såsom ATI Xpress- og NVIDIA TurboCache-varianterne, vil som standard have indstillinger valgt, der er højere end det optimale for dem. Grafikindstillinger kan sænkes for at forbedre ydelsen.
NVIDIA GeForce FX-serien understøttes ikke i

MVH - Nina...
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. juni 2009 - 09:24 #1
Du kan få Pavilion dv7 med et hav af forskellige grafikkort og specifikationer.

Ved du hvilket grafikkort du har i maskinen?
Ved du hvor meget ram du har?

Men uanset, så er kravene du beskriver ikke særligt store, så med mindre din bærbar er gammel, vil jeg tro den kan klare det!
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
11. juni 2009 - 09:29 #2
hvor finder jeg de informatiner henne? :-) min computer er under et år gammel...
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
11. juni 2009 - 09:58 #3
prøv at højreklik på denne computer / computer, og tryk egenskaber, så kan du se processor og hvor mange ram du har.
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
11. juni 2009 - 10:09 #4
Processor: AMD Turion(tm) X2 Dual-Core Mobile RM-70, 2000 Mhz, Kerne(r), 2 logisk(e) processor(er)

Indtsalleret fysik hukommelse (RAM): 3,00 GB

sådan der :-) tror i den kan klare det? :)
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
11. juni 2009 - 10:09 #5
installeret*
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
11. juni 2009 - 10:13 #6
ja det skulle den egentlig gerne kunne klare, nu ved jeg ikke hvilket grafikkort der sidder i.
højreklik på computer, og egenskaber, og tryk på enhedshåndtering, og udvid skærmkort, og se hvad der står derinde.
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
11. juni 2009 - 10:17 #7
Der står: ATI Mobility Radeon HD 3450
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
11. juni 2009 - 10:20 #8
ja, ok så kan du godt køre sims 3 (: alle dine kvalifikationer er gode nok til at spille sims 3
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
11. juni 2009 - 10:23 #9
YEEEES :D Så bliver min søster glad :-) Tusinde tak... Jeg kan aldrig huske hvordan jeg giver point? :-)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
11. juni 2009 - 10:27 #10
det kan du kun gøre hvis der bliver aflagt et "svar" (;
- det var så lidt.
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
11. juni 2009 - 12:18 #11
Er min processer også god nok? :-)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
11. juni 2009 - 12:27 #12
ja, den skulle være stærk nok (;
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
11. juni 2009 - 12:33 #13
Men når jeg går ind under "egenskaber" ved "computer".. Så står der: AMD Turion(tm) X2 Dual-Core Mobile RM-70 2.00 GHz og sims 3 skal bruge 2,4 GHz P4-processor eller tilsvarende eller 2,6 GHz Pentium D-processor, 1,8 GHz Core 2 Duo eller tilsvarende... Jeg forstår ikke helt...
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
11. juni 2009 - 12:38 #14
ja din processor er 2 kernet
2,4 GHz P4-processor  1 kerne
2,6 GHz Pentium D-processor 1 kerne
1,8 GHz Core 2 Duo 2 kernet, - din ligger på dette neavu.
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. juni 2009 - 12:39 #15
2,4 GHz er kravet, hvis du har en processor med 1 kerne. Din processor er en dobbeltkernet processor, som er en del kraftigere end en P4 2,4 GHz processor.

Jeg tror ikke du skal være bekymret for processorkraften.
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
11. juni 2009 - 12:39 #16
Så den kan altså godt? :D
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
11. juni 2009 - 12:40 #17
undskyld men jeg forstår virkelig ikke alt det computer teknologi jeg ved ikke hvad "2 kernet betyder" :D
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
11. juni 2009 - 12:40 #18
tusind tak :-)
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. juni 2009 - 13:23 #19
Meget hurtigt forklaret, består en dobbeltkernet processor af 2 processeringsenheder. Det svare næsten til at have en computer med 2 processorer.

Det er nemt nok at tænke sig til, at 2 x 2GHz processorer er kraftigere end en 2,4GHz processor.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
11. juni 2009 - 13:38 #20
ja, det vil sige at en computer med 1 kerne, har 1 hest at arbejde med, og en computer med 2 kerner har 2 heste at arbejde med.