Avatar billede aikido Nybegynder
10. juni 2009 - 13:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MS Java & Sun Java

Hej!

Kan Java opsættes således, at man kan køre MS Java på Explorer og Sun Java på Mozilla?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
10. juni 2009 - 14:53 #1
hvorfor bruge andet en sun java????
Avatar billede aikido Nybegynder
10. juni 2009 - 19:35 #2
Har programmer, der kun kan bruge Sun og programmer, der kun kan bruge MS.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
10. juni 2009 - 20:38 #3
FØRST - læs dette:
http://java-virtual-machine.net/download.html

Det giver et kort og præcist svar på det meste...

Så java er Suns opfindelse...
MS prøvede engang for længe siden at lave deres egen version af Java, lige som Apple har gjort...

Men ægte java har MS aldrig lavet, så det giver slet ikke mening at insistere på at bruge MS java - men det er bare min holdning...

Men insisterer du på den tossede ide er jeg ret sikker på at hvis du installerer MS java først, kigger i regedit efter hvordan IExplorer er sat op (eventuelt kopierer det) og så installerer almindelig sun java, så denne registreres til firefox og IE. så kan du efterfølgende rode lidt i registreringsdatabasen og få MS java til at virke med IE og firefox beholder bare den instilling den hele tiden har haft...

Men som sagt - forstår dig slet ikke...
Avatar billede aikido Nybegynder
13. juni 2009 - 20:14 #4
Du har ret!
For bøvlet, at opsætte.

Tak for hjælpen, anyway!

Smid svar!
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
15. juni 2009 - 10:48 #5
her :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2009 - 01:58 #6
Er det ikke bare at:
- installere sin SUN Java
- åbne IE, tools, internet options, advanced og fjerne fluebenet ud for SUN Java
?

Du skal så kun bruge IE til pålidelige web sites. MS Java får ikke sikkerheds fixes, så der kan være gevaldige sikkerhedshuller.