Avatar billede elm Nybegynder
10. juni 2009 - 10:24 Der er 5 kommentarer

Kompatibilitetstilstand i InternetExplorer 8

Jeg har lavet min hjemmeside for et par år siden så den passede til IE6-7 men nu er der jo kommet en IE8, og min side ser helt anderledes ud, jeg ved at man kan trykke på "kompatibilitetstilstand" oppe ved siden af Opdatere og Stop iconet, når jeg gør det så ser siden ud som den gjorde før.

Fint Nok.

Men hvordan sikrer jeg mig at min side altid bliver vist med knappen "kompatibilitetstilstand" trykket ind, forstås på den måde at hvis andre går ind på min side, så skal knappen være trykket ind, findes der et eller andet plugin som jeg kan lægge ind på min side som gør at siden også vises som den skal til andre uden at jeg skal fortælle dem på siden at hvis de vil se siden som den var før IE8 så skal de huske at trykke "kompatibilitetstilstand" ind.

Kan det gøres automatisk.???

/elm
Avatar billede elm Nybegynder
16. juni 2009 - 16:28 #2
Jeg syntes nu ikke den virker, har lagt koden ind som beskrevet, og har prøvet at se siden på flere forskellige computer, og der vises siden forkert medmindre jeg trykker kombalitetsknappen ind.
Avatar billede keysersoze Guru
16. juni 2009 - 18:53 #3
MS skriver selv om dem bla her;

http://msdn.microsoft.com/da-dk/library/cc817570(en-us).aspx
http://msdn.microsoft.com/da-dk/library/cc817574(en-us).aspx

Hvis det ikke fungerer er der ikke så meget at gøre ud over at tilpasse siden (igen) - men en korrekt doctype og valid kode når man rigtig langt.

Men kom evt med et link så vi kan se hvor det måske går galt.
Avatar billede ebusiness Nybegynder
17. juni 2009 - 00:31 #4
Du har sandsyneligvis en side som ikke virker for lige omkring 1/3 af verdens netgængere, nemlig alle dem som ikke bruger IE.

Du skal vende dig til at skrive på en anden måde, og det vil tage noget tid i starten, men når først de korrekte metoder sidder på rygraden så opfører browserne sig meget mere forudsigeligt.

Her er tre ting som jeg altid gør når jeg skriver en side, først når der er grønt lys over hele linjen er den klar til udgivelse:

1. Få den valideret vha. W3Cs validator: http://validator.w3.org/ , den finder garanteret en masse som skal rettes, du har sikkert hverken doctag eller encoding hvilket skal på plads som det første.

2. Test din side i de mest udbredte browsere, personligt har jeg IE, Firefox, Chrome, Opera og Safari installeret. Og bare rolig, alle undtagen IE opfører sig meget ens, så det er ikke det store arbejde at holde kompabilitet med hele flokken.

3. Check Firefoxes fejlkonsol, underligt CSS, fejl i JavaScript og andre ikke-HTML ting som validatoren ikke finder genererer sædvaneligvis en fejl eller advarsel her.
Avatar billede keysersoze Guru
18. september 2009 - 22:38 #5
lukketid?