Avatar billede wittenborg Nybegynder
09. juni 2009 - 22:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Referere til bestemt felt udfra variabel værdi ?

Hej "nørder" :-)

Jeg har et lille problem i Excel som jeg håber I kan hjælpe med.

Værdien af et felt (eks E4) skal aflæses i F(x), hvor x er værdien af G4.
Hvis G4 har en variabel værdi, er der så en måde hvorpå jeg kan referere til at andet felt udfra denne værdi ?

Eks : hvis værdien af G4 = 11, skal feltet E4 referere til F11
Hvis værdien af G4 er = 7, skal feltet E4 referere til F7

E4=F(G4), ville jo være dejligt nemt, men det virker jo ikke.

Håber det var forståeligt - det er stadig lidt volapyk for mig :-D

Mvh, Lars.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. juni 2009 - 23:21 #1
=INDIREKTE("F"&(G4))
Avatar billede wittenborg Nybegynder
09. juni 2009 - 23:44 #2
Tak for hjælpen :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
09. juni 2009 - 23:53 #3
Velbekomme, og tak for point.  :-)