Avatar billede thg3 Nybegynder
09. juni 2009 - 19:35 Der er 7 kommentarer

Pc vil ikke tænde efter bundkort har været til rep?

Min pc genstartede pludseligt og mit bundkort har derfor været til rep. uden at de fandt fejl, og de forslår at det formentlig er fejl på RAM eller harddisk som jeg derfor skal have testet.

Jeg har netop idag modtaget bundkortet tilbage og samlet pc'en igen, men nu vil den ikke starte?

Jeg har tjekket alt igennem. På bundkortet sidder der jo to strømstik. Et 24-benet og et 4-benet som sidder to forskellige steder. Hvis jeg tager det 4-benede af kan jeg pludselig godt starte pc'en, den tænder dog ikke skærmen, men hvis jeg sætter det 4-benede stik på igen, sker der ikke en skid når man trykker på tænd knappen.

Nogen ideer?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juni 2009 - 19:49 #1
Pludselige genstart kan let skyldes dårlig strømforsyning.

Det 4 pins stik er ekstra strøm til CPU, og når den ikke reagerer med det stik strømført, men den godt vil reagere uden dette stik, antyder det for mig, at din strømforsyning er ved at være træt, og kan lige nøjagtig ikke levere tilstrækkelig strøm af den korrekte kvalitet.
Avatar billede thg3 Nybegynder
09. juni 2009 - 20:06 #2
Men det kunne den for en uge siden uden problemer og den er kun 5 mdr. gammel?

Og jeg har også prøvet med en ældre strømforsyning hvor den gør præcist det samme!

Men hvorfor skulle den pludeselig kunne starte når man fjerner stikket, dog uden at der kommer billede på?
Avatar billede b-and Novice
09. juni 2009 - 20:30 #3
Hvis den kun er 5 måneder gammel - så er der jo stadig garanti på maskinen.  Jeg vil foreslå dig at bære hele herligheden ned til sælger, og bede dem om at måle den igennem fra en ende af…
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juni 2009 - 22:17 #4
Jeg tvivler stærkt på at den starter uden 4 pins stikket. Du skriver jo også at skærmen stadig er død.

Er det en selvsamler, eller er den købt færdigsamlet ?

Hvor stor er strøømforsyningen ?
Avatar billede thg3 Nybegynder
10. juni 2009 - 07:48 #5
Det er en maskine købt i løsdele og samlet selv, og jeg har da prøvet det en mindst 5 gange før uden problemer.

Strømforsyningen er en 400W.

Hvis jeg fjerner det 4-benede stik og trykker på tændknappen kommer der lys i tændknappen og drev mv. begynder at køre, pånær skærmen. Hvis jeg så sætter det 4-benede stik i igen, så reagerer den overhovedet ikke hvis trykker på tændknappen.

Jeg kan bare ikke tro det er strømforsyningen når den virkede upåklageligt inden jeg skilte den ad...
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. juni 2009 - 11:34 #6
Og du har ikke sat et nyt grafikkort i den for nyelig ?

Hvilket grafik har du ?
Avatar billede thg3 Nybegynder
10. juni 2009 - 11:54 #7
Grafikkortet er onboard, og bundkortet er jo netop testet fejlfrit af sælgeren!