Avatar billede snowball Novice
09. juni 2009 - 19:10 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Forslag til gratis webmail til egen mail server

Hej.

Jeg står og mangler en gratis, eller i hvert fald billig, webmail applikation som kan benyttes til egen mail server i Windows (Server 2008).

Umiddelbart ser det bedst bud ud til at være http://squirrelmail.org/ men hvad findes der ellers af muligheder?

På forhånd tak :)
Avatar billede tjaz Nybegynder
09. juni 2009 - 19:39 #1
Kan godt anbefale den her:

http://roundcube.net/
Avatar billede bmpi Nybegynder
09. juni 2009 - 19:41 #2
Der er bla. smartermails free edition, som kun gælder for de første 10 brugere: http://www.smartertools.com/SmarterMail/Free-Windows-Mail-Server.aspx

Men jeg vil dog helt klart anbefale Squirrelmail, som også bruges af mange af de store web- og mailhosts.
Avatar billede snowball Novice
09. juni 2009 - 20:58 #3
tjaz: Fint forslag. Nu jeg lige ser den igen, så kan jeg godt mindes at være stødt på den tidligere.

bmpi: Dit forslag er umiddelbart en komplet pakke inkl. selve mail serveren? Jeg har kun behov for webmail delen.
Avatar billede bmpi Nybegynder
10. juni 2009 - 09:11 #4
Nej, smartermail er ikke (kun) hele pakken. Jeg har haft den installeret udelukkende som en webmail frontend.
Avatar billede snowball Novice
18. juni 2009 - 12:00 #5
Jeg har ikke glemt jer - jeg har bare ikke haft tiden til at få kigget nærmere på det endnu, men jeg håber at få kigget på det senest i weekenden ;)
Avatar billede snowball Novice
10. juli 2009 - 20:09 #6
Jeg har ikke endeligt bestemt mig endnu, men er dog ret sikker på at det ender med RoundCube.

Tak for jeres forslag :)