Avatar billede thg3 Nybegynder
09. juni 2009 - 12:39 Der er 22 kommentarer

Brænding af Memtest på cd?

Jeg har hentet Memtest her: http://www.memtest86.com/memtest86-3.5.iso.zip

Jeg har Nero Burning Rom, men kan ikke finde ud hvordan jeg brænder det som en bootable cd?

Kan nogen forklare mig præcist hvordan jeg gør og om filen først skal udpakkes?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juni 2009 - 13:05 #1
Udpak filen, og læg den på skrivebordet.

Start Nero, og vælg ny compilation, og der vælger du DVD-ROM (boot).

Hvis du vil brænde en CD, vælger du CD-ROM (boot)
Avatar billede thg3 Nybegynder
09. juni 2009 - 13:17 #2
Og så trækker jeg hele mappen over i billedet eller hvordan? Der kommer bare en hvid tom boks?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juni 2009 - 13:18 #3
Du vælger burn image efter du har valgt DVD-ROM (boot), og finder *iso filen på skrivebordet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juni 2009 - 13:20 #4
Det var noget sludder.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juni 2009 - 13:23 #5
Du skal have fat i http://www.poweriso.com/, og den kan pakke *ISO filen ud i enkelte filer, som du lægger i et tomt bibliotek.

Når du så har valgt DVD-ROM (boot), så trækker du filerne som http://www.poweriso.com/ har udpakket over i den hvide boks. Derefter klikker du på brænd.
Avatar billede thg3 Nybegynder
09. juni 2009 - 13:55 #6
Så er Poweriso installeret, men hvordan virker det så? Jeg hiver filen over og hvad så?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juni 2009 - 13:58 #7
Iso filen på skrivebordet trækker du over i PowerISO, eller dobbeltklikker på den, så skulle PowerISO selv starte op og åbne filen.
Avatar billede thg3 Nybegynder
09. juni 2009 - 14:02 #8
Det vil den ikke. Problemet er at filen jo hedder .zip
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juni 2009 - 14:29 #9
Som jeg skrev aller først, så udpakker du ZIP filen på skrivebordet, og den bliver til en ISO fil.

Den åbner du med Power ISO, og udpakker den til bibliotek. SÅ brænder du en DVD-ROM (boot), hvor indholdet er fra dette bibliotek.
Avatar billede thg3 Nybegynder
09. juni 2009 - 14:35 #10
Ok. Såvidt jeg kan se udpakker PowerISO bare filerne ligesom hvis jeg udpakker filen med WinRar?

Og disse filer trækker jeg så manuelt i Nero og brænder som CD-ROM (boot)?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juni 2009 - 15:10 #11
Den oprindelige fil bliver til e ISO fil, og når du udpakker den med PowerISO bliver den til flere filer.

Korrekt !
Avatar billede thg3 Nybegynder
09. juni 2009 - 15:20 #12
Og så trækker jeg bare alle de filer over i Nero og brænder den som CD-ROM (boot) og cdnavnet kommer til at hedde ny?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juni 2009 - 15:54 #13
Korrekt
Avatar billede walles Nybegynder
09. juni 2009 - 16:02 #14
Jeg vil ikke mene der er nogen grund til at pakke selve iso-filen ud. Det der gør cd'en bootable ligger i iso-filen.

Du kan derfor nøjes med, at du skal pakke iso-filen ud af zip-filen, og brænde denne i nero ved at vælge "burn image" og pege på memtest isofilen når nero spørge.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juni 2009 - 16:14 #15
Nu har jeg ikke kikket i filen, men det er korrekt, at hvis iso filen er oprettet som bootbar, så kan man blot brænde den som image. Ellers ikke.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 16:16 #16
@walles - Kan kun give dig ret. Hvorfor gøre noget let besværligt?

Hvis du ikke kan bruge Nero kan du eventuelt prøve InfraRecorder. Det er open source, gratis, dansk og virker efter hensigten.
Det kan dowloades her:http://infrarecorder.org/?page_id=5 (øverste link).

For at brænde en iso-fil på en cd/dvd skal du åbne programmer, trykke på
"Write Image", vælge iso-filen og trykke OK.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 16:17 #17
Ja, det er korrekt, at hvis iso-filen indeholder de filer som gør det muligt at boote fra den, kan du bare brænde den.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juni 2009 - 16:24 #18
Jeg har checket isofilen, og det er et bootbart image, så du starter Noro, og når den kommer med ny kompilering trykker du annuler.
Klik på menypunktet Optager og vælge brænd image. Der vælger du isofilen på skrivebordet som er udpakket fra ZIp, så er den i vinkel.
Avatar billede thg3 Nybegynder
09. juni 2009 - 19:10 #19
Hvis jeg prøver at brænde et image kommer den frem med en fejl når den skal til at starte brændingen, nu er jeg ikke lige ved pcen som jeg brænder på så jeg kan ikke huske den præcise fejlmeddelse, men noget med klyngestr. mener jeg hvor man kan vælge to forskellige muligheder og der siger den ved begge to at det ikke stemmer over ens med filen?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juni 2009 - 19:40 #20
Har du prøvet at hente filerne frem med PowerISO, og brænde en CD-ROM (boot).
Avatar billede thg3 Nybegynder
09. juni 2009 - 19:43 #21
Jep. Men jeg har ikke kunnet prøve den på pc'en, da den nu helt ikke vil starte, det har jeg også lige lavet et andet indlæg om....
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2009 - 11:17 #22
Du kunne jo prøve den på en anden PC blot for at teste om du kan lukke dette spørgsmål.
Sørg bare for at BIOS er sat til at boote fra cd'en.