Avatar billede martinmic Nybegynder
08. juni 2009 - 16:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udrulning af ODBC

Hej Alle.

Er der nogen som kender en måde at udrulle ODBC system DNS til flere maskiner. Vi står og skal udrulle til ca 120 maskiner i morgen, og kan ikke få det løst. Vi har prøvet nogle forskellige måder, med at lave en ODBC på en maskine, og gå i regedit, og exportere den ud, men har ikke fået dette til at virke. Er der nogen som ved om det kan lade sig gøre via en GPO?

M.v.h
Martin
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2009 - 02:41 #1
Prøv og kig op ODBCCONF utilityen.
Avatar billede martinmic Nybegynder
09. juni 2009 - 16:12 #2
Hej arne_v

Det Hjalp mig en lille smule. D.v.s det gjorde det ikke helt alligevel, for vi kan ikke bruge windows authentication, men skal bruge SQL authentication, og der kan jeg ikke få sat nogen bruger og password ind. Men skriv et svar, så skal du nok få nogle point :)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juni 2009 - 02:23 #3
http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/sqldataaccess/thread/53f689c1-53c8-45c6-b9ce-c44bce46cd9d

dækker vist den problematik.

Eneste ide jeg kan komme i tanke om er hvis du kan installere med odbcconf og så smide username/password på med regedit.

Og et svar.
Avatar billede martinmic Nybegynder
10. juni 2009 - 07:34 #4
Har arne_v

Det var også det link jeg fik googlet mig til, men søgte så videre, og der findes ikke nogen attribut til at sætte en user ind. Jeg har heller ikke fundet nogen måde at smide user og pw ind via regedit. Har dog fundet andre måder, men det er med SMS, og det har vi ikke lige :) Men tak for din hjælp. Vi fik det rullet ud med NT authentication. Jeg fik dem overtalt til at lave det om. :)

M.v.h
Martin
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juni 2009 - 14:48 #5
Windows security er bedre end SQLServer security, saa det er to fluer med et smaek.