Avatar billede karl-koder Nybegynder
08. juni 2009 - 12:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Entity framework Plain Old CLR Objects (POCO)

Da version 1 af Entity frameworket ikke kan hådtere POCO, skal jeg finde en anden måde at håndtere det på, men hvordan?

Jeg har gang i et website hvor jeg benytter asp.net mvc og EF. Til dette har jeg oprettet et website, et datalag og et servicelag for at skille tingene ad og gøre hele løsningen mere håndterbar på sigt.

Men som jeg har lavet det ind til nu trækker jeg i de entities EF generere, direkte i min webapp hvilket jeg jo gerne ville undgå.

Kan jeg komme uden om dette på nogen måde, eller må jeg finde mig i det indtil version 2 udkommer sammen med asp.net v4 hvor der efter sigende skulle være understøttelse af POCO?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2009 - 15:37 #1
Kan du ikke vaelge en anden ORM som understoetter POCO ?
Avatar billede karl-koder Nybegynder
08. juni 2009 - 18:57 #2
Jo det kunne jeg sagtens, men nu har jeg brugt noget tid på at sætte mig ind i EF og ville derfor høre om jeg kunne omgåes det på nogen måde indtil version 2 udkommer.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2009 - 03:35 #3
Du traf et valg og nu nå du leve med de plusser og minusser som det valg nu indebærer - eller træffe et ny valg.

Men har du checket http://code.msdn.microsoft.com/EFPocoAdapter ?
Avatar billede karl-koder Nybegynder
09. juni 2009 - 12:11 #4
Ja den kiggede jeg på i går aftes og den ser da også interessant ud ;o)

At skulle skifte til f.eks NHibernate, SubSonic eller en helt trejde mener jeg ikke kan betale sig på nuværende tidspunkt, så som du skriver må jeg affinde mig med de begrænsninger EF pt. har.

Jeg kigger lidt mere på EFPocoAdapter'en og ser om jeg kan bruge det i mit nuværende setup.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2009 - 04:05 #5
OK?
Avatar billede karl-koder Nybegynder
04. august 2009 - 18:52 #6
Ups den var røget i glemmebogen.

Men jeg affinder mig med de mangler EF pt. har og opgradere koden når V2 kommer engang til næste år.