Avatar billede onlinepc Nybegynder
09. juli 2001 - 15:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Links i et View

Jeg vil gerne have oprettet et View med de Internet-links, jeg bruger mest.
Hvordan kan jeg oprette et dokument, hvor jeg indtaster en Internetadresse, og hvor adressen er et link, når jeg ser den i et View. Håber jeg har forklaret mig tydeligt nok.
Avatar billede roenving Novice
09. juli 2001 - 15:49 #1
I Property-boxen for kolonnen kan du under Advanced-tabben sætte en Property, som hedder:
For Web Access:
Show values in this column as links
Avatar billede onlinepc Nybegynder
09. juli 2001 - 16:01 #2
roenving>> Jeg vil gerne, at det virker fra min Notes-klient
Avatar billede roenving Novice
09. juli 2001 - 16:12 #3
Hvad så med (jeg har ikke lige prøvet det):

\"[<A HREF=\'\"+ @Text(@DocumentUniqueid) +\"?OpenDocument\'>\"+InternetLink+\"</A>]\"

Jeg tror det virker, for det er også den taktik man ville bruge til almindelig Internet-adgang, så jeg tror Notes åbner Browseren -- men måske vil det kunne skulle være nødvendigt med noget med http://server/filsti/ - og så den øvrige tekst.

hth
jes
Avatar billede onlinepc Nybegynder
09. juli 2001 - 16:59 #4
roenving>> Desværre, jeg kan ikke få det til at virke. Det må da være muligt
Avatar billede roed Nybegynder
10. juli 2001 - 12:01 #5
Jeg ville lave det på den måde, at jeg oprettede at doc. med en alm. http link i, samt en overskrift til hver link. Så vil jeg oprette et view som viser de overskrifter og klikker jeg på dem åbner det doc. Men det smarte er at hvis man i \"queryOpen\" sætter den til at launche det link man har tastet ind, så behøver du ikke spekulere på om det er en Notes eller borwser klient, for åbningen styres af dokuentet!
Var det ikke en mulighed (jeg har slet ikke testet det, det var bare lige en idé jeg kom på!!!)
Avatar billede onlinepc Nybegynder
10. juli 2001 - 15:36 #6
roed>> Det lyder interessant. Hvad skal jeg skrive i \"queryopen\"?
Avatar billede mettemusen Nybegynder
12. juli 2001 - 11:11 #7
Er det ikke således at hvis fletet hedder URL, så gør den det automatisk ?  Jeg har 2 baser som jeg har lavet for 100 år siden og der er ikke noget \"fikumdik\" ...... og de virker både i Notes og på nettet ....
Avatar billede onlinepc Nybegynder
12. juli 2001 - 11:49 #8
mettemusen>> Vil du ikke, lidt i detaljer, forklare en langsom opfattende fyr som mig, hvordan du har gjort eller vil gøre.?
Jeg kan ikke få noget til at virke
Avatar billede mettemusen Nybegynder
12. juli 2001 - 12:09 #9
Skal jeg ikke bare emaile din min base (det er sjovt nok også en sådan base) - sp kan du nappe den ?
Avatar billede onlinepc Nybegynder
12. juli 2001 - 12:17 #10
mettemusen>> Tusind tak. Hvis du vil have point for ulejligheden, må du lige lægge et svar ind i stedet for en kommentar.
Min mailadresse: soren.strom@onlinenet.dk
Avatar billede ncjvic Nybegynder
17. juli 2001 - 15:17 #11
Det er meget simpelt, I dokumentet gemmer du URL adressen i et felt. f.eks www.eksperten.dk. og evt et felt til beskrivelse af siden.

I viewet laves en kolonne med formlen:
\"[<A HREF=HTTP://\"+URLFelt+\">\"+Beskrivelse+\"</A>

Avatar billede onlinepc Nybegynder
23. juli 2001 - 13:56 #12
ncjvic>> Tak for indlægget. Jeg har fået hjælp af mettemusen. Hun har bare kommenteret i stedet for at svare. Jeg lukker spørgsmålet