Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2009 - 15:13 Der er 7 kommentarer

Undgå automatisk download af e-mail til bærbar

Hej.  Jeg har netop installeret Windows Mail på en bærbar Vista PC.  Meningen er, at jeg vil fortsætte med at anvende min stationære PC til at administrere min mail, men jeg vil gerne kunne læse mails fra den bærbare uden at downloade til den.  Download og arkivering skal foregå på den stationære.

Hvordan gør jeg det?  Er  der ikke et eller andet sted man kan markere, at mailen skal blive liggende på serveren?

Christian
Avatar billede milter Ekspert
07. juni 2009 - 16:39 #1
Du kan oprette et login til din mailserver på den bærbare, hvor du via webmail kan læse din post uden at hente den.

Via linket herunder kan du finde de fleste mailserveres informationer om webmail:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=webmail&meta=lr%3Dlang_da%7Clang_en%7Clang_no%7Clang_sv%7Clang_de
Avatar billede vejmand Juniormester
09. juni 2009 - 00:34 #2
Hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtig, skulle et enkelt flueben løse dit problem.

Se nederste billede i denne guide: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=14229

Altså, flueben i "Gem en kopi af meddelelser på serveren".

Du vil så godt nok downloade mails på din bærbare, men du kan slette dem efter du har læst dem, eller gemme hvis du har lyst.
Næste gang du åbner den stationære, vil den downloade dem som normalt, og slette dem fra serveren.
Avatar billede milter Ekspert
09. juni 2009 - 00:44 #3
@vejmand, #2.

Jeg troede, den indstilling gælder for mailkontoen og ikke for den enkelte computer?
Avatar billede vejmand Juniormester
09. juni 2009 - 01:05 #4
milter >> Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår din kommentar?

Omtalte flueben gør, når Windows Mail åbnes, så hentes mails fra kontoen, men slettes ikke fra serveren.

Når så samme konto åbnes fra den stationære hentes mails igen, og slettes fra kontoen.

Som jeg forstår spørgsmålet, er det det som ønskes.

Men måske jeg har misforstået?
Avatar billede milter Ekspert
10. juni 2009 - 00:26 #5
@vejmand.

Jeg tror, jeg har misforstået dit indlæg. Ved nærmere eftertanke tror jeg, dit forslag vil virke efter hensigten :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
10. juni 2009 - 00:43 #6
Bare ok.  :-)
Jeg tror også det vil funke.....
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juli 2009 - 21:38 #7
Var der noget du kunne bruge???