Avatar billede pyrofreak Nybegynder
09. juli 2001 - 15:27 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

MAXTOR Harddisk = ØV!!!

Jeg har et ufatteligt mærkeligt problem med min Maxtor HD - Den er på 20 gb og kører 7200 rpm.

Problemet er at den simpelthen IKKE vil boote op - Harddisken starter og den bliver fundet under opstart - men når den skal til at starte Windows står den bare og blinker -

Mine egne svar:

1. Jeg har lige oprettet nye partitioner med Fdisk - Og så kunne det jo være fordi jeg ikke havde valgt en ACTIV partition til at starte. Men det HAR jeg! - Jeg har lavet 2 partitioner - nøjagtigt som jeg plejer - og jeg er bestemt ikke newbie til FDISK (Synes jeg ikke)

2. At GUI ikke er sat til at starte automatisk - hmm - Jeg har kørt windows 2000 og win98 indstallation for at få et styrresystem ind - men når den skal til at gennem fører anden del af de indstallationer kommer den ikke videre en at stå og blinke. - Jeg kan sagtens få adgang til harddisken gennem en boot diskette og jeg kan også boote op fra min anden Harddisk- (som er sat op på nøjagtige samme måde - Dog er den IBM)

3. Ar biosen ikke er sat op til at boote fra den pågældende harddisk - Jeg har gennem prøvet alle mulige kombinationer - og jumper indstillinger - Intet hjælper -

Jeg fatter det ikke - Den har gjort det her en gang før - men jeg kan ikke huske hvordan jeg gjorde....

Jeg synes bare det er meget mærkeligt at den ikke kan boote mere.

Grunden til at jeg lavede partioner om på den var fordi jeg prøvede at indstallerer LINUX ( PÅ en linux Native Partition) Men efter som jeg ikke kunne finde ud af at starte Linux - ville jeg tilbage til Windows 2000 - som jeg havde lavet en ghost af - Men da den skulle boote igen - VILLE DEN IKKE !!

ØV

Hjælp venligst

Ivan
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
09. juli 2001 - 15:38 #1
.......

Ingen forslag ?? =(
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2001 - 15:39 #2
lyder som om at der måske stadig ligger noget linux, men kan ikke forestille mig at linux bootmanageren ikke skulle være væk! Så jeg lytter bare med.
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
09. juli 2001 - 15:41 #3
nope

den gjorde det nøjagtigt det samme da jeg prøvede at få linux til at starte - den står bare og blinker klar - hvor den eller ville ha startet et styrrersystem =(
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
09. juli 2001 - 15:43 #4
andre forslag ??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2001 - 15:44 #5
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2001 - 15:47 #6
Du kan også prøve wipe eller Zap, to gode IBM programmer, der overskriver starten af disken, så er du da helt sikker på at der er ryddet op.

Der ud over ville jeg nok også sikre mig at alle kablerne sad ordentligt på deres stik, bare lige sådan for en sikkerheds skyld.
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
09. juli 2001 - 15:49 #7
Tro mig - det er checket

Jeg prøver lige den der maxtor Diag
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2001 - 15:50 #8
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2001 - 15:59 #9
Har du prøvet med fdisk /mbr, det skulle fjerne lilo.
Har selv 2 Maxtor på hhv. 20 & 40 Gb, jeg ghostede den nyeste i går med win2k+NTFS og det kører bare.
Prøvede også med et program jeg hentede hos Maxtor, det hedder Powermax og er gratis, det kunne være at den hjælper dig, jeg har siten her:

http://www.maxtor.com/Softwaredownload/Maxtor_Downloads.htm
Avatar billede red_eagle Nybegynder
09. juli 2001 - 16:22 #10
Hvis der er mulighed for det, så prøv at sætte en anden harddisk i. Så kan du jo bruge udelukkelses-metoden.
Avatar billede dennisoberg Nybegynder
09. juli 2001 - 16:40 #11
hhghgh
Avatar billede halifax Nybegynder
09. juli 2001 - 16:51 #12
Vil gerne lige følge med, da jeg i morgen får en Maxtor 40GB
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2001 - 16:55 #13
halifax> Er det en 5T040HA du får, det er en fed HD, meget lydløs i modsætning til IMB deskstar jeg havde før!
Avatar billede red_eagle Nybegynder
09. juli 2001 - 17:00 #14
Jeg kører osse med 2 maxtor diske. Har aldrig oplevet at der var noget galt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2001 - 17:09 #15
Bruger 4 IBM deskstar diske, har aldrig haft problemer eller støj!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2001 - 17:15 #16
Men generelt tror jeg nu at de fleste diske køre uden problemer. Der kan dog være en støj faktor som retaxes nævner, men det var egentligt ikke det spørgsmålet drejede sig om, så skal vi ikke hjælpe hinanden tilbage på sporet.....
Avatar billede halifax Nybegynder
09. juli 2001 - 17:22 #17
retaxes -> Først i morgen ved jeg, hvilken Maxtor jeg får. Skyldes at jeg købte en 1,1GHz Athlon i Bilka (ja, i Bilka!) Der stod at den skulle indeholde 30GB Seagate 7200rpm. Da jeg åbnede den for at sætte yderligere 128 ram i så jeg der sad en IBM Deskstar 5400 rpm. Omgående reklamation. De havde kun en \"40GB Maxtor 7200 rpm på lager\" som de ville bytte med i morgen - kvit og frit. Altså ekstra 10GB til mig  :)
Jeg kan skrive her i spm. i morgen, hvilken model det er, håber jeg.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2001 - 17:25 #18
james_t_dk > Det har du sikkert ret i, og lad komme tilbage på sporet, det kræver dog at pyrofreak svarer!

halifax> Der var du heldig, tillykke med de 10Gb ekstra!
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
09. juli 2001 - 17:58 #19
Jeg har gennemgået næsten samtlige tests på det program der blev påvist  - og det sagde ganske rigtigt at der var noget galt med partitioneringen - Men Jeg har gjort som jeg altid har gjort - enda flere gange -

Da jeg prøvede at indstallerer Linux lagde jeg også Linux Loader - LILO ind - Men det har jeg da sikkert ikke fået fjernet endnu - Jeg vil lige prøve med \"fdisk /mbr\" for at rette det - hvis det ikke fungerer vil jeg prøve WIPE eller lign.
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
09. juli 2001 - 20:09 #20
Woohoo - Det fungerede sku - Jeg er dog ikke helt sikker på hvad der virkede - men den kan boote igen  - jeg er dog rimelig sikker på at det var LILO der var problemet - Så derfor får retaxes 40 points - resten er blevet fordelt ligeligt
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
09. juli 2001 - 20:09 #21
hmm - James_t_dk hjalp også godt til =)
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2001 - 20:15 #22
Takker for pointene, mon ikke det holder. Det var helt tilfældigt at læste manualen på Ghost igennem og faldt over bemærkningen om /fdisk /mbr. ;o)
Avatar billede halifax Nybegynder
10. juli 2001 - 18:20 #23
retaxes -> Lige for at opfylde mit løfte fra i går: Jeg fik (kvit og frit i Bilka) en Maxtor model 5T040H4. Du nævnte model 5T040HA - det er der ikke noget, der hedder på Maxtors site. Det sidste 4 tal= 40Gb, så jeg tror vi taler om det samme. Tak for interessen.

Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2001 - 18:51 #24
Altså halifax, hvorfor tror du at jeg gamle røvhul læser spørgsmålene forkert en gang imellem, det er sgu synet du, selvfølgelig skulle det være et 4 tal ;o)