Avatar billede lbl Nybegynder
04. juni 2009 - 21:24 Der er 4 kommentarer

Vejledning til hvilke programmer der kan slettes??

Hej(-: jeg er kommet til at skulle opgradere til: world of warkraft wach of the lich king - dette er et problem da opgraderingen kræver min. 15 gb og jeg har ca. 6 gb ledig... og ved jo at man oven i det skal have omk 20% plads fri!

Jeg sidder med en IBM T42 med en harddisk på 40 gb og aner ikke hvad jeg skal slette????

De programmer jeg har liggende er:
Sikkerhed: Avast, Amor og Malware(anti)

Styresystemet er windows XP hvor det er explorer 7 jeg har - og så er der også diverse andet fra microsoft...

jeg har ikke engang officepakken installeret men kun diverse små programmer til at åbne billeder med osv

Har ikke fotos og andet der kræver plads liggende på harddisken

Så hvad kan jeg gøre hvis jeg ikke skal ud i de store ændringer? måske er der nogen der kender til en vejledning??
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. juni 2009 - 21:33 #1
De programmer du nævner sammenlagt med dit styresystem kan ikke tilsammen fylde 34 GB, så du må have noget andet på din disk.
Hvad med spil, eller gemte spilfiler, eller andet.
Du må kunne se i stifinder hvad der ellers ligger.
Og, hvis det er en bærbar, så ligger der sikkert også en skjult partition, som indeholder genskabelsesfiler.
Hvis du rent faktisk ikke har andet end det nævnte liggende, så er der kun en større disk tilbage som valgmulighed.

/ptj_11
04. juni 2009 - 22:50 #2
Mht til af få plads på C:\ ->

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning] C:
Makér alle elementer UNDTAGEN 'komprimer gamle filer'
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Strømstyring] - Fanen [Dvale]
[  ] Deaktiver Dvale
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[  ] Deaktivér Systemgendannelse
Normal Genstart
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[ x ] Aktivér Systemgendannelse.
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Mappe indstillinger] - Fanen [Vis]
[  ] Skjul beskyttede operativsystemfiler
[ x ] Vis skjulte filer og mapper

Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.
(Jeg har ~1.5Gb der lige til at slette...)
--------------------------------------------------------------------------------

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. juni 2009 - 00:54 #3
>>Karise_Larry>>
"Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold."

Synes du, at det er særligt godt, dit forslag.
Hvad hvis det senere er nødvendigt at afinstallere en af disse opdateringer?
Så ligger afinstallationsfilen der ikke mere, og det bliver næsten umuligt at afinstallere. Med garanti bliver der mere efterladt i regDB, end hvis windows selv skulle klare sagerne.
/ptj_11
05. juni 2009 - 12:27 #4
<ptj_11>: Af mine listede muligheder er denne også den sidste mulighed. Og efter "oprydning" med CCleaner vil der IKKE være nogle henvisninger i RegBasen til disse mapper/opdateringer...

<lbl>: Skal du vide mere ?