Avatar billede Peraaskov Nybegynder
04. juni 2009 - 19:11 Der er 4 kommentarer

Netværk med mobilt bredbånd + program til styring

Hej Alle,

Jeg skal til at sætte et antal skærme op forskellige steder i landet. Formålet er at der skal vises billeder og film på skærmene.
Det skal primært være få billeder & kortfilm der skal rotere på skærmene konstant. Disse billeder/film vil jeg gerne kunne ændre hjemme fra og her kommer I ind.

Jeg har forestillet mig en skærm og en slags minicomputer, mobilt bredbånd og et program/opsætning så jeg kan styrer det hjemmefra.

Computerne skal programmeres sådan at hvis strømmen skulle gå, så skal computeren selv starte op og vise billeder/film automatisk. Altså fortsætte hvor den slap eller forfra.
Det mobile bredbånd skal selvfølgelig også være opsat, så det er klar til brug igen.

Rettere sagt. Den skal køre konstant, så jeg ikke fysisk skal ud til skærmen.

Kan dette lade sig gøre og hvem kan lave det?
Alternative løsninger er velkomne, men det er ikke alle steder der er mulighed for trådet internet.

Jeg er ikke den store computer/netværkshaj, så derfor henvender jeg mig her.

Mvh Per
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
04. juni 2009 - 23:52 #1
Hej Per.

Kontakt mig på rhhansen@itco.dk, hvis der ikke er fundet en løsning.

Mvh. Rasmus
Avatar billede dk-andersson Nybegynder
05. juni 2009 - 00:07 #2
Hej Per

Du er også meget velkommen til at skrive til mig på info['a']cheap-web.dk.

Er en it virksomhed - med it-support til både linux og windows. Vi skal nok lave en god løsning til dig.

Hilsen
Thomas Andersson
Avatar billede dennisn Nybegynder
05. juni 2009 - 11:01 #3
Hej Per

Vi har en løsning som matcher dit ønske 100%.

Kontakt mig for yderligere information: dn@decaro.dk

Mvh. Dennis Nielsen
Avatar billede anddk Praktikant
06. juni 2009 - 12:26 #4
Det kan man sagtes lave, har lavet flere af den slags løsninger.

Der skal findes noget godt hardware der kan tåle at køre 24/7 uden at blive for varm mv. Du kan sagtes sætte i bios at pc'en selv skal starte når den får strøm og efterfølgende et bestemt program.

Din ide med mobil bredbånd kan sikkert godt laves, men syntes det er en ustabil og dyr løsning. Nu skriver du ikke noget om hvem dine kunder er, men måske de har noget internet opkobling du kan bruge også lave en vpn tunnel eller lignende. Det ville jeg undersøge. Evt. få oprettet en separat ADSL.

Skrive hvis der er mere du vil vide. (esfyr28@gmail.com)