Avatar billede daffey Nybegynder
03. juni 2009 - 18:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Outlook gemmer gamle indstilninger selv om jeg sletter og geninstallerer!

Skulle formatere en computer og havde gemt en pst. fil fra outlook, formaterede computeren og kom ulykkeligvis til at hente pst-filen ind i outlook, inden jeg havde oprettet en ny konto. Det skal man passe på med. Kontoen er en exchange konto hos scannet, så jeg havde jo slet ikke behøvet en pst fil. Nu er problemet at når jeg afinstallerer hele office pakken for at kunne starte fra 0, så huskes de gamle indstilninger til mailen når jeg geninstallerer. Det er simpelthen drøn irriterende, Jeg vil jo slette alt. Er der nogen der har et godt råd til hvordan man sletter outlook (og ALT skal slettes!) det er lige meget om jeg sørger for at få genstartet og finder filer under søg med navnet outlook og sletter dem, den husker altså stadig de gamle indstilninger når jeg geninstallerer det. Jeg er helt paf over hvor irriterende det er :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. juni 2009 - 19:29 #1
Prøv med dette afinstallationsværktøj fra Microsoft: cleanup_tool.
http://support.microsoft.com/kb/290301
/ptj_11
Avatar billede daffey Nybegynder
03. juni 2009 - 20:50 #2
Hjalp ikke :-D når jeg starter outlook op efter at have slettet det (slette office pakken og genstartet), brugt afinstallationsværktøj og slette alt den fandt og derefter geninstalleret office-pakken, viser den samme mail- indstilninger, samme mail bakker og mailsnår jeg starter outlook første gan op igen! Det er faktisk lidt spooky :-) men min teori er, at hverken en afinstallation eler windows afinstalationsværktøj helt fjerner alt.... altså worst care scenario er jo en formatering af igen, men det er jo vanvittigt at det skal være tilfældet. Herlige windows....
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. juni 2009 - 21:33 #3
Kan det tænkes, at dine indstillinger ligger gemt på din profil oppe på exchangeserveren?
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. juni 2009 - 21:36 #4
Prøv evt. at sætte outlook op til at køre pop3 igen, og se, om det stadig er lige tosset.
/ptj_11
Avatar billede daffey Nybegynder
03. juni 2009 - 21:56 #5
jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere uden at være på netet, så den kan kun hente disse info lokalt. Jeg har i øvrigt slette alle de *.pst filer jeg kune finde (dvs. 2)
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. juni 2009 - 00:00 #6
Så vil jeg konkludere, at dine indstillinger ligger registreret i din registreringsdatabase.
Du har så 2 muligheder, som jeg ser det, enten den hårde, hvor du finder alle henvisninger i registrereingsdatabasen, eller, som du selv er inde på, en geninstallation.
Jeg ville nok vælge den første. Den lærer man mest af, men den hurtige og nemme, er nok den mest reale, geninstallation.
Men har du prøvet pop3?. Det skriver du ikke noget om.
/ptj_11
Avatar billede daffey Nybegynder
04. juni 2009 - 09:17 #7
Hejsa fik det til at funke ved at slette ALT i outlook mappen (kiggede kun efter pst filer før) Nu spørger den så godt nok efter pst filen som ikke eksisterer mere, men skulle den ikke generere sådan een automatisk når man opretter en ny konto?

.... og tak for alle de gode råd ptj, du får pointene af mig.
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. juni 2009 - 21:17 #8
Ved en nyinstallation vil outlook generere en pstfil, men her, hvor du bare sletter alle filer, så skal du selv bede om en ny fil.
Enten skal du køre guiden, som sikkert starter op af sig selv. Ellers skal du via menupunktet "Filer/Ny/Outlook-Databasefil".
God fornøjelse.
/ptj_11