Avatar billede Line31 Nybegynder
03. juni 2009 - 17:28 Der er 2 kommentarer

Windows mail - kan ikke sende post længere

Hej

Jeg har brug for hjælp! Jeg kan lige pludselig ikke sende emails, jeg har tjekket med min udbyder og alt er sat korrekt op, det har også fungeret indtil i fredags.

Følgende fejlmeddelse kommer frem:

Meddelelsen kunne ikke sendes. Godkendelsesindstillingen er muligvis ikke korrekt for serveren til udgående post (SMTP). Du kan få hjælp til at løse problemet ved at søge efter "Fejlfinding i forbindelse med Windows Mail" i Hjælp og læse afsnittet "Jeg har problemer med at sende e-mails". Hvis du skal have hjælp til at angive de korrekte serverindstillinger, skal du kontakte din e-mail-udbyder.

Fejlen kommer lige meget hvilken emailadresse jeg sender til - kan sagtens modtage.

Jeg slået mit antivirus system fra Norton, for og se om det hjalp. Det gjorde det ikke!

Håber en eller anden kan hjælpe.

Hilsen Line
Avatar billede osigaard Nybegynder
03. juni 2009 - 17:48 #1
Hvem er din internetudbyder ???

For TDC gælder i konfigurering af mailprogram:
Fanebladet Avanceret:
Udgående post (SMTP) port 25  Indgående post (POP3) port 110
Fanebladet Servere :
Serveren til indgående posr er en POP3 server
Indgående post (POP3):  pop3.mail.dk
Udgående post (SMTP): asmtp.mail.dk
Avatar billede Line31 Nybegynder
03. juni 2009 - 17:56 #2
Jeg bor i Malmö og har en udbyder der hedder Öretel og de har oplyst mig at der skal stå følgende i indgående og udgående post: mail.oretel.net

Og som tidligere beskrevet, så har det fungeret de sidste 2 år :o)