Avatar billede homerindk Nybegynder
09. juli 2001 - 14:14 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg mit midi til at virke på asus A7m266, som har onboardlydkort i

jeg har lige købt et Midimasterpro fra Terratec, hvor
jeg ikke kan få midi´en til at fungere til mit keyboard, jeg har prøvet en række musikprogrammer, blandt andet cubasis(som følger med lydkortet) der sker bare ikke en hyldende fis, der kommer ingen lyd, når jeg trykker på tangenterne, jeg har prøvet flere keyboard, og det er det samme problem, disse keyboards var dog at ældre format..

som hardware bruges et sblive lydkort,
motherboardet er et ASUS A7m266, maskinen er spritny
bios er den nyeste jeg har

jeg har prøvet at geninstallere drivere til sblive kortet (5,1), her skal det siges at jeg har også
prøvet at disable onboard lydkortet i bios og i system opsætningen

jeg har hentet de nyeste drivere fra sblive, og
i system opsætningen , ser alt ud som det skal være
det underlige er,at jeg har haft det samme problem på min gl. compaq maskine, som også havde onboardlydkort
på, jeg er ved at gå ud at mit gode skind, er der nogen herinde der kan hjælpe mig ????

med venligste hilsner

Sn4TCH3R

Avatar billede homerindk Nybegynder
09. juli 2001 - 14:17 #1
ups snatcher er mit gameonline nick, jeg hedder her homerINdK
Avatar billede homerindk Nybegynder
09. juli 2001 - 14:19 #2
jeg har iøvrigt prøvet at skifte sblive kortet ud med et andet (det som sidder i nu)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. juli 2001 - 14:26 #3
Har du prøvet at flytte kortet til et andet PCI interface.

/per
Avatar billede homerindk Nybegynder
09. juli 2001 - 14:37 #4
ja det har jeg, fra pci 5 til 3, for før kunne jeg ingen gang finde kortet, men det kan jeg så nu
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
10. juli 2001 - 04:28 #5
Det lyder måske skørt, men min bror brugte også SB-live og cubase, og vi prøvede alt undtagen at skifte kablet :-)
Men det var altså kablet det var galt med (et helt nyt et). På en anden PC virkede et Rhodes-keyboard ikke, men det var fordi MIDI-OUT skulle slås til på selve keyboardet)
Avatar billede homerindk Nybegynder
10. juli 2001 - 05:12 #6
jeg har tidligere forsøgt andet kabel, dette er så nr 2 kabel jeg prøver ...samme resultat

jeg har gået keyboardet igennem og der er ikke mulighed for at slå noget til som sådan, alle kombinationer er blevet brugt :-(
Avatar billede boogeta Nybegynder
10. juli 2001 - 22:25 #7
Mine erfaringer fortæller mig at midikort og SB-kort bare minus kan sammen. Jeg kunne ikke få mit midikort (det var godt nok et midiman) til at virke før jeg fjernede mit SB. Nu skulle jeg heller ikke bruge mit SB til musikken, så det gjorde ikke så meget.

/boogeta
Avatar billede homerindk Nybegynder
10. juli 2001 - 22:58 #8
lyder underligt da flere af mine venner laver musik på et sblive kort,
Avatar billede boogeta Nybegynder
10. juli 2001 - 23:19 #9
jeg kender en del der har haft problemer med SB og midikort. Hvorvidt det skulle være problemet i det her tilfælde, ved jeg ikke.

Mine egne erfaringer i at have et onboardlydkort har heller ikke været for gode. Dog skal det siges at jeg nu sidder med et onboardlydkort, men med et USB-midisport. Som hardware bruger jeg synths og ikke lydkort i computeren.

Har du prøvet at kontakte Terratec og SB (creative) og hørt om de evt har en løsning???? eller måske tjekke efter om der vides at være problemer med dit onboardlydkort og SBlive sammen????
Avatar billede homerindk Nybegynder
11. juli 2001 - 03:33 #10
hmmm nææ det har jeg ikke, men der var måske værd at prøve.
Avatar billede homerindk Nybegynder
11. juli 2001 - 18:32 #11
jeg har nu også prøvet at disable onboard lydkortet via en jumper på motherboardet, men det giver mig samme resultat  SUK!!

håber der er nogen af jer, der kan finde en løsning uden at jeg skal reinstallere min pc´ere
for det ender det jo nok med :-(, hvis ikke der er nogen af jer, der har et bedre bud !
plz hjææææææææælp mig
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. juli 2001 - 09:33 #12
Hmm, ka du ikke lige skrive lide mere om hvordan du har sat tingene sammen og med hvilke kabler. Og om dit onboard lydkort overhovdet indgår i opstilingen (virker lidt dom om det ikke gør)?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. juli 2001 - 10:04 #13
Hov, har du forresten husket den fjollede ting, at hvis du bruger MIDI-indgangen i joystickporten, så skal stikkene vende så IN sidder i OUT på keyboardet og omvendt?
Iøvrigt syns jeg at http://www.iaekm.org/03_kmmm.html er almindeligt interessant mht MIDI.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. juli 2001 - 10:09 #14
Avatar billede homerindk Nybegynder
12. juli 2001 - 11:54 #15
jeg har tidligere prøvet at vende stikkene, og det er det samme resultat...
Avatar billede homerindk Nybegynder
12. juli 2001 - 12:02 #16
dit andet link virker desværre ikke...
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. juli 2001 - 23:53 #17
http://www.voyetra-turtle-beach.com/site/kb_ftp/890.asp

Undskyld her er det.
Kig under Troubleshooting
Avatar billede homerindk Nybegynder
13. juli 2001 - 05:05 #18
der var desværre ikke noget jeg kunne bruge...

jeg har nu prøvet at reinstallere min pc´ere men en win ME, og det er det samme resultat!!!!!
jeg har prøvet med endnu et andet keyboard og andre tilhørende kabler og det er det samme :-((
damm jeg er desperat hjæææææææææææææææææælp mig
og jeg vil give 300 poing for svaret
Avatar billede homerindk Nybegynder
13. juli 2001 - 05:05 #19
point mener jeg
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. juli 2001 - 11:12 #20
Ok, det lyder som en sur dag. Men hæng dig ikke endnu.
1) har du tjekket under \"keyboard\" i SoundBlaster util (et undermenupunkt), om der kommer signal fra keyboardet?
2) prøv evt. at lave en miditester for at se om der er signal ( http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/miditest.html )
3) Prøv evt. med et ældre SB-kort
4) har du overvejet at benytte et externt MIDI-interface? Rolands er lidt pivede med chipset, og skriver ret og slet at de ikke kører med VIA, men jeg har en UM-2 kørende med VIA KT133 - eller evt. et serielt?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. juli 2001 - 11:21 #21
Avatar billede 1/2 Nybegynder
15. juli 2001 - 12:40 #22
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener: Vil du bruge din on-board midi-indgang?? Hvis ja så får du problemer.. Denne indgang ligger på samme irq som den der er på sb-kortet.
Start med at deaktivere on-boardlydkortet sæt keyboarded i sb-kortet. Herfra burde det være indstillingerne i dit lydprgram der kan give problemer. En let måde at finde de rigtige er ved at downloade Hubis Loopback: http://members.magnet.at/hubwin/midi.html
Et lille simpelt program (pak programmet ud) højrekilk og vælg en indgang og en udgang, der er sikkert 2 ind (hvor det ikke er generator inter... der skal bruges. Til udgang er der flere valg muligheder; -find den der lyder bedst.
Held og lykke...

Avatar billede homerindk Nybegynder
15. juli 2001 - 13:45 #23
jeg har endelig fået ud af en løsning, men det kostede mig som bekendt også en reinstallation

jeg satte mit gamle sblive kort, og fjernede nogen metalting, der sad op af sblive kortet
jeg aner ikke hvorfor folk har valgt at sætte metal, kobber, på et kabinet, på den måde!!! eller hvad det nu var, i hvert fald, da det var gjort, sætte jeg sblive kortet ind i en anden pci port (selvom jeg havde prøvet det tidligere inden min reinst. og DING DING DING, så virkede det !!!, jeg har spekuleret på, om det simpelthen er de der ting, der har siddet på mit kabinet, som evt har givet noget modstand

men nu virker det og jeg har haft 3 forskellige venner som selv laver musik til at hjælpe mig, og det var først nu at de langt om længe kunne hjælpe mig, men nok om det, jeg takker for alle de svar der har været, specielt fra mrmox2 :-)
Avatar billede homerindk Nybegynder
15. juli 2001 - 13:48 #24

det var dog ikke decideret mrmox2 , som hjalp mig
men han har forsøgt :-)