Avatar billede zupz Nybegynder
03. juni 2009 - 14:50 Der er 9 kommentarer

FPS drop!

Jeg har lige købt mig en ny bærbar (Fujitsu Siemens Amilo pa 3553), jeg ved godt det ikke just er en gamer computer. Men hardwaren i den nye computer er en del bedre end i min gamle. Men jeg har stadig FPS drops i forholdsvist gamle spil så som Call of Duty 2, World of Warcraft.. og andre lignende ting. Det er til stor irratation da den burde være bedre end min gamle computer der ikke havde disse FPS reduceringer i samme spil.

Computer: http://ts.fujitsu.com/home/products/notebooks/amilo_pa_3553.html
Avatar billede j4k0b Nybegynder
03. juni 2009 - 15:03 #1
Kan du præcisere hvornår du får FPS drops?

Sker det når du ser store scener, hvor der er meget som skal renderes, eller sker det bare random? Er computeren kold nok, eller kan du høre om blæseren kører på fuld knald?
Avatar billede zupz Nybegynder
03. juni 2009 - 15:14 #2
For at tage et eksempel. i Call of duty 2 har jeg et konstant FPS drop men når jeg begynder at skyde stiger det. i World of Warcraft er det generelt når der sker mange ting på skærmen. men stadig er det konstant.
Jeg må indrømme jeg ikke har meget styr på køling men min køler køre ihvertfald på fuld knald. jeg spiller tit for åbent vindue. men det er ikke sådan at droppet kommer pludseligt som hvis den blev for varm. det er også selvom jeg lige har startet computeren og den har stået en hel dag.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
03. juni 2009 - 15:17 #3
jeg tror han mener at der er et generelt drop i antal FPS...

Prøv eventuelt at sige lidt mere om hvilken maskine din nuværende er og hvilken den gamle er, så kan det måske give en forklaring?

Er du gået fra XP til Vista?

Spiller du i windowed mode eller fullscreen?
Avatar billede zupz Nybegynder
03. juni 2009 - 15:27 #4
Kan ikke huske processoren på min gamle pc.
men min gamle havde  2gb ram 512 graffik og kan ikke huske så meget mere. men problemet er jo ikke den gamle computer :).

jeg har linket min bærbar i selve spørgsmålet. men laver lige et par copy pastes fra hjemme siden.
# ATI Mobility Radeon™ HD 3470 Hybrid X2 graphics (256 MB GDDR2)
# ATI Radeon™ HD 3200 graphics (shared memory)
#Up to 4 GB memory* (* DISCLAIMER: Up to 1 GB may not be available with 32-bit operating systems due to system resource requirements if system is preinstalled with 4096 MB RAM)
#Processor: AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-60 1.90 GHz.

Jeg havde XP på min gamle men da Vista fulgte med til den nye er jeg gået over til det.

I World of Warcraft spiller jeg windowed men i alle andre spil spiller jeg fullscreen.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
03. juni 2009 - 15:37 #5
så du går fra 512 mb grafikkort til 256 mb grafikkort (dediceret) det kan sagtens betyde at du er blevet nedgraderet grafikkort mæssigt, hvilket jo er 90% af FPS i et spil på en moderne computer...
Avatar billede zupz Nybegynder
03. juni 2009 - 15:45 #6
Jeg synes stadig ikke jeg burde have drops i call of duty 2.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2009 - 20:28 #7
Du skriver ikke hvad grafikkort du har...

Den model findes i 2 versioner:
ATI Mobility Radeon™ HD 3470 Hybrid X2 graphics (256 MB GDDR2)
ATI Radeon™ HD 3200 graphics (shared memory)

(Jeg har en fornemmelse af at du har den nederste...?)
Avatar billede zupz Nybegynder
03. juni 2009 - 21:18 #8
Jeg ved ikke hvilket af dem jeg har. jeg har kopieret det der fra fujitsu siemens hjemmeside side far siden om denne computer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2009 - 22:20 #9
Hvad er serienummeret?
Står under den....